طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در روز سه شنبه در حالی که بازارهای داخلی بسته بودند با نوسانات محدود دلار و افزایش قیمت جهانی طلا همراه شد. معامله گران همچنین معتقدند رشد قیمت ها تحت تاثیر افزایش مبادلات بین فعالان صنف طلا خواهد بود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در روز سه شنبه در تمامی مقاطع و اوزان افزایش یافت. روند صعودی بازار طلا در حالی رخ داد که قیمت دلار با افزایش محدود ۳۰۰ تومانی همراه بود.

علاوه بر این، قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه پس از بسته شدن بازارهای داخلی با ۲۰ دلار افزایش به محدوده ۲۳۷۶ دلار رسید. معامله گران بر این باورند که بازار طلا در واکنش به تحرکات جهانی انسان روند صعودی داشته است.

عکس صفحه 16 آوریل 2024 در 5:21:06 ب.ظ

رشد تقاضا به حباب سکه دامن زد

در چهارمین روز معاملاتی هفته، حباب سکه نیز متناسب با قیمت رشد کرد که حکایت از افزایش تقاضا در بازار دارد. به گفته فعالان بازار طلا، تقاضا برای اتحادیه ها افزایش یافته و همین امر باعث رشد حباب سکه شده است.

اقتصاددانان همچنین بر این باورند که تحرکات بازار داخلی سکه و طلا تحت تأثیر احساسات جهانی است. حداکثر سقف قیمت سکه امامی را ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمترین آن را ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می گویند.

سکه بهار پرغمدر بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد

لازم به ذکر است، در چهارمین روز معاملاتی هفته، قیمت نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به پایین ترین سطح کانال ۲۶ میلیون رسید. قیمت ربع سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به کف کانال ۱۶ میلیونی رسید. سکه گرمی نیز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به کانال هفت میلیون تومان صعود کرد و در رقم هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان متوقف شد.

حباب سکه متناسب با قیمت رشد کرد

قیمت طلا روز سه شنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۲۱ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۱۶ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳۷۵۷ هزار تومان با ۱۴ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۷۰۷ هزار تومان بود.

حباب سکه روز سه شنبه در همه قسمت ها متناسب با قیمت رشد کرد. حباب سکه امامی ۵۰۱ هزار تومان، سکه بهار ۶۲۳ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۷ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۸ هزار تومان و سکه گرمی ۱۹۷ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا