اقتصاد جهان

کنار گذاشتن دلار باعث ارزان تر شدن کالاهای الکترونیکی در روسیه شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، مجله ایزوستیا روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که واردکنندگان تجهیزات الکترونیکی در روسیه تقریباً به طور کامل استفاده از دلار و یورو را در تسویه حساب خود با فروشندگان و دلالان خارجی کنار گذاشته اند که این امر منجر به کاهش قیمت شده است. در قیمت ها

مدیر یک تولید کننده لوازم الکترونیکی روسی به این نشریه گفت که تقریباً تمام واردات این شرکت در سال ۲۰۲۳ به یوان چین و روپیه هند و همچنین ارزهای محلی سایر کشورهای در حال توسعه پرداخت خواهد شد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود به روزنامه روسی گفت که حذف دلار و استفاده از ارزهای دیگر در تجارت مزایای زیادی دارد.

وی گفت: در حال حاضر در ۹۹ درصد موارد از روبل، یوان، درهم، وون و دونگ استفاده می کنیم.

مدیر روسی افزود که چنین تراکنش‌هایی «هیچ خطری برای ردیابی محموله‌ها ایجاد نمی‌کند، گردش سریع وجوه را تضمین می‌کند، امکان کاهش تعداد واسطه‌ها در تحویل و جلوگیری از دخالت بانک‌های کشورهای غیردوست را فراهم می‌کند».

یکی دیگر از منابع نزدیک به صنعت گفت که تا پایان سال ۲۰۲۳، چندین موسسه مالی در روسیه تسویه ارزهای دیجیتال را حتی در معاملات با تامین کنندگان خارجی ارائه خواهند کرد.

به گفته الدار مرتازین، تحلیلگر برجسته گروه تحقیقاتی موبایل، اجتناب از دلار و یورو توسط خریداران عمده دستگاه ها بدیهی است.

وی توضیح داد که به دلیل تحریم ها، اکنون خرید ارزهای غربی در روسیه در مقیاس بزرگ دشوار است و همچنین برای انتقال آنها به خارج از کشور نیز مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا