اخبار اقتصاد ایران

16 تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در اکسپو

محمد رسولی امین معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: ۱۶ جلسه از ۷۰ جلسه و مذاکره در خصوص احراز صلاحیت مشارکت در طرح های سرمایه گذاری منجر به انعقاد تفاهم نامه شد.

ایران تحلیل، محمد رسولی امین معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی مهمترین دستاوردهای حضور سازمان متبوع خود در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو را در استقبال از گروه های تجاری داخلی و خارجی از بسته های سرمایه گذاری منطقه اعلام کرد. و در این راستا ۱۶ تفاهم نامه با سرمایه گذاران منعقد شد.

وی با بیان اینکه از هفتاد جلسه و مذاکره در خصوص بررسی صلاحیت مشارکت در طرح های سرمایه گذاری، ۱۶ مورد منجر به انعقاد تفاهم نامه شد، گفت: وی بیان کرد: نکته جالب توجه این است که ۱۵ مورد از این تفاهم نامه ها شامل بسته های سرمایه گذاری ارائه شده توسط سازمان منطقه آزاد است. انزلی بود که امکان سنجی و کاربردی بودن بسته های سرمایه گذاری این سازمان را بر اساس نیاز بازار داخلی و خارجی بیان می کند که مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به حضور ۶ واحد تولیدی صادراتی این منطقه در بزرگترین رویداد نمایشگاهی کشورمان، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدکنندگان بخش خصوصی را یکی از این مهم دانست. راهبردهای این سازمان را برشمرد و گفت: شرکت های حاضر در این نمایشگاه موفق شدند برای فروش اجناس و محصولات خود به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به سایر کشورها و سرزمین اصلی به توافق برسند.

محمد رسولی امین مهمترین محورهای مورد توافق با سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در اولین منطقه آزاد شمال کشور را شامل پروژه های بندری، لجستیکی، تجاری، خدماتی، گردشگری، صنعتی و تولیدی عنوان کرد و افزود: گستردگی و تنوع طرح ها موضوع تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند از ساخت مجتمع های کنار جاده ای و جایگاه های سوخت سیار تا ساخت واحدهای تولید پوشاک، مواد غذایی، برق، کامپیوتر، مودم و سرور استفاده شود. وی همچنین به احداث اسکله و سردخانه در مجتمع بندری کاسپین، واحد گلخانه ای تولید گیاهان دارویی و تجهیزات پزشکی اشاره کرد.

معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از محورهای اصلی فعالیت این سازمان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از حضور معاونان اقتصادی و بندری رئیس جمهور در نشست های تخصصی روزانه خود خبر داد و اظهار داشت: حضور تعدادی از سفیران؛ مشاوران کسب و کار؛ روسای اتاق های مشترک ایران با کشورهای مختلف؛ مدیران هلدینگ سرمایه گذاری و بازار سرمایه کشورمان؛ هیئت های تجاری از کشورهای مختلف خاورمیانه، اوراسیا، آفریقا و شرق آسیا در غرفه این سازمان که منجر به مذاکرات دوجانبه و چند جانبه بین بخش دولتی و خصوصی شد، از مهمترین برنامه های جانبی سازمان منطقه آزاد انزلی بود. تابلوی نمایشگاه در رویداد نمایشگاه بین المللی فوق الذکر.

وی یکی از اساسی ترین راهکارهای مطرح شده از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی را هم افزایی نهادهای داخلی و خارجی با فعالان اقتصادی بخش خصوصی برای تحقق حداکثری برنامه های سازمان در مرحله بهره برداری از خط ریلی تا مجتمع بندری کاسپین افزود: بر اساس مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه آزاد انزلی، معاونان و مدیران معاونت بندری و منطقه دریای خزر به همراه مدیر و پرسنل روابط عمومی و مدیریت امور بین الملل ، و همکاران ریاست در دفتر تهران سازمان به صورت هماهنگ و هم افزا جهت تبیین فرصت ها. و مزیت های سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در اولین منطقه آزاد شمال کشور.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۱۴۰۳ از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت این ماه با حضور صدها شرکت داخلی و ده‌ها هیئت تجاری خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد که در آن مناطق آزاد ایران به صورت مشترک بسته‌های سرمایه‌گذاری و مزیت‌های فعالیت اقتصادی در بهشت ​​سرمایه‌گذاری ایران را در قالب غرفه اختصاصی تشریح کردند. در سالن ۴۰a

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا