فناوری

آمریکا نگران است که نتانیاهو برای بقای خود، جنگ را به لبنان بکشد / کاخ سفید به تل آویو گفته احتمالا در این جنگ پیروز نخواهند شد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

بر اساس یک گزارش خبری، ایالات متحده به اسرائیل هشدار داده است که اگر همراه با حمله به غزه با حزب الله لبنان وارد جنگ شود، نیروهایش بیش از حد آماده خواهند بود و بعید است که پیروز شوند.

واشنگتن پست با استناد به ارزیابی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گزارش داد که مقامات دولت بایدن «خصوصی» به رهبران اسرائیل درباره درگیری مستقیم با حزب‌الله هشدار داده‌اند.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع ناشناس نوشت: ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از ۳۰ بار ارتش لبنان را که تحت حمایت و آموزش آمریکا قرار دارد، هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی نگرانند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گسترش جنگ به داخل لبنان را کلید بقای سیاسی خود در میان افزایش انتقادات داخلی می داند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت روز یکشنبه ۱۷ ژانویه نوشت که در جریان سفر اخیر آموس هوخشتاین، نماینده ویژه دولت آمریکا، اسرائیل پیامی را به واشنگتن ابلاغ کرد که بر اساس آن اسرائیل علاقه مند به بحران در مرزهای خود با لبنان است. . و خروج نیروهای حزب الله از مجاورت این مرزها باید از طریق دیپلماسی تصمیم گیری شود، اما در صورت شکست این راه حل، «او مجبور به اقدام در لبنان خواهد شد».

پنج شنبه گذشته، هوخشتاین دیدارهای جداگانه ای با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر دفاع در تل آویو داشت.

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی به Amos Hochstein گفته اند که اگر حزب الله از مرز خارج نشود، ساکنان شمال اسرائیل از بازگشت به شهرهای تخلیه شده خودداری خواهند کرد.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، اسرائیل به دستیابی به راه حل سیاسی خوشبین نیست، اما اگر وارد عمل نظامی در لبنان شود، آخرین تلاش خود را برای داشتن «مشروعیت» انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا