اقتصاد جهان

آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، راشاتودی در گزارشی نوشت: واشنگتن واردات آلومینیوم، مس و نیکل از روسیه را ممنوع کرده و با انگلیس برای سرکوب معاملات این فلزات در بورس های جهانی هماهنگ شده است.

بر اساس این گزارش، تصمیم ایالات متحده بر فلزات تولید شده در روسیه پس از ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ تأثیر خواهد گذاشت. در همین حال، بورس های کالایی بزرگ جهان مانند بورس فلزات لندن (LME) و بورس کالای شیکاگو (CME) تصمیم به ممنوعیت خرید و فروش این فلزات گرفته اند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز جمعه در یک بیانیه خبری گفت که تحریم های جدید همچنان درآمدهایی را هدف قرار می دهد که روسیه ممکن است برای تامین مالی عملیات نظامی خود در اوکراین ایجاد کند.

وی افزود: هدف آمریکا کاهش درآمد روسیه و در عین حال محافظت از شرکا و متحدان خود در برابر نفوذهای ناخواسته است.

به گفته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، این “گام ناموجه و سیاسی” ناگزیر نتیجه معکوس خواهد داشت.

آنتونوف با اشاره به اینکه ایالات متحده واردات فلزات روسیه را به حداقل رسانده است، تأکید کرد که تصمیم واشنگتن “احتمالا بر این فرض استوار است که قیمت کالاها در خود ایالات متحده افزایش نخواهد یافت.”

وی افزود: با این اقدام «غیرقانونی»، دولت آمریکا در واقع «با قرار دادن کشورهای اقماری خود در تحریم، باعث عدم تعادل در بازارهای جهانی می‌شود».

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در جریان سفر خود به چین گفت: روسیه اقدامات بیشتری را برای دور زدن تحریم های غرب و تنوع بخشیدن به تجارت خارجی خود انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا