اخبار اقتصاد ایران

اجرای 500 کیلومتری آسفالت راه‌های روستایی گیلان | کمبود زمین در گیلان مشهود است

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: با رایزنی شورای نظارت استان این ظرفیت به طور کامل جذب شد و توانستیم بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کنیم.

ایران تحلیل حامد دائمی در بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان از پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان رودسر با اشاره به همراهی دستگاه های نظارتی با مدیران اجرایی استان تصریح کرد: بنیاد مسکن استان پروژه های مهمی از جمله نهضت ملی مسکن در روستاها در حال تهیه، اجرا و بازنگری طرح های راهبر، صدور اسناد، تامین زمین، مقاوم سازی و … است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ ۱۴۱ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ ۲۷۰ میلیارد تومان از سایت قیر طهتری جذب کردیم، افزود: با رایزنی شورای نظارت استان این ظرفیت به طور کامل جذب شد و توانستیم بیش از ۵۰۰ کیلومتر از روستاها را آسفالت کنیم. جاده ها انجام دادن.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان رودسر گفت: در این شهرستان با درخواست متقاضیان واجد شرایط مواجه هستیم و هزار و ۸۰۰ متقاضی تایید شده داریم.

دائمی با بیان اینکه کمبود زمین در گیلان مشهود است، تصریح کرد: رویکرد نهضت ملی مسکن در دو سال دوم، تامین زمین با محوریت روستاها و مهاجرت معکوس است. همچنین مشارکت مردم در ساخت مسکن در دستور کار قرار دارد. در واقع دولت با ارائه زمین و تسهیلات رایگان به مردم کمک می کند تا خودشان ساخت و ساز مسکن را مدیریت کنند.

وی سیاست دولت را تامین مسکن مردم دانست و تاکید کرد: در حال حاضر پروژه ۹۰ واحدی در قالب گروه عمرانی در شهرستان رودسر داریم. این مسئول ادامه داد: تا پایان سال باید ۱۰ هزار قطعه مسکونی روستایی را تامین کنیم. البته تاکنون ۴۷۰ هکتار را شناسایی کرده ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه همه نهادها و سازمان ها در نهضت ملی مسکن نقش دارند، گفت: وام ۳۵۰ میلیون تومانی به ۹ بانک عامل ابلاغ شده است و مردم روستاها می توانند این تسهیلات ۲۰ ساله را دریافت کنند. هزینه پنج درصد همچنین امکان دریافت وام ۱۸ درصدی به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان برای یک هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی شهرستان رودسر به صورت خودمالکی، افزود: یک هزار و ۱۰۰ واحد در مرحله نهایی سازی است. دائمی شاخص مقاوم سازی ایران و گیلان را به ترتیب ۵۳ و ۵۶ درصد دانست و خاطرنشان کرد: این شاخص در رودسر ۶۶ درصد است.

دائمی در پایان نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را دستور کار بنیاد مسکن دانست و تاکید کرد: امیدواریم با تامین زمین این پروژه ها در شهرستان ها نیز پیش برود. البته بیش از ۱۳۰ درصد سهمیه دو ساله استان در طرح نهضت ملی مسکن موفق به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا