فناوری

فوری/ آغاز فروش ۱۲ خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه

به گزارش مهر بر اساس اعلام سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، در هفته جاری ۱۲ مدل خودروی وارداتی به متقاضیانی که قبلا در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده اند و در نوبت تحویل خودرو هستند، عرضه می شود.

متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می توانند از روز چهارشنبه ۱۳ شروع کنند دی ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز جمعه ۱۵ دی به وب سایت خودروهای وارداتی مراجعه کنید و خودروی مورد نظر خود را ایران تحلیل کنید.

در این مرحله متقاضیان می توانند سه اولویت را از سبد محصولات اعلام شده در زیر ایران تحلیل کنند.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: محاسبه قیمت نهایی فروش خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه / ریال

فروش ۱۲ خودروی وارداتی از فردا در سامانه یکپارچه آغاز می شود

تبصره ۱: قیمت مندرج در جدول شماره ۱ قیمت نهایی از نظر ورودی و عوارض و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، حق شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، باربری و … اضافه شده است. در بالا. این امکان وجود دارد که واردکنندگان با رعایت ضوابط اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو، آن را تحویل گرفته و خودرو را به موقع تحویل دهند.

ب- خودروهای با قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره ۲- برآورد قیمت فروش محاسبه شده بر اساس ورودی واحد: ریال/دستگاه

فروش ۱۲ خودروی وارداتی از فردا در سامانه یکپارچه آغاز می شود

تبصره ۲ – بهای فاکتور اعلامی عبارت است از قیمت در مبدأ ورود و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و نقل و … هنگام صدور فاکتور نهایی. قیمت ها ثابت و تایید شده است. اضافه خواهد شد. واردکنندگان پس از تماس اولیه و پس از دریافت ۵۰ درصد قیمت فاکتور می توانند با متقاضی قرارداد منعقد کنند.

تبصره ۳ – قیمت نهایی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مدارک و بر اساس آخرین قوانین و مقررات تعیین و در سامانه بارگیری می شود.

تبصره ۴ – عدم واریز وجه در هر یک از مراحل مذکور و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف خواهد شد.

تبصره ۵ – کلیه شرکتهای واردکننده موظفند با رعایت ضوابط اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و در صورت تاخیر در تحویل قراردادهای مذکور، خودرو را تحویل و از مشتریان وجه دریافت کنند. مشمول مجازات های مندرج در آیین نامه فوق خواهد بود.

تبصره ۶ – تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی و اولویت ایران تحلیل خودرو می باشد.

تبصره ۷ – آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی اقدام به ایران تحلیل خودرو کرده اند و گزینه عدم تخصیص را در پرتال خود مشاهده می کنند، در این مرحله نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق اقدام به ایران تحلیل خودروی جدید نمایند. .

تبصره ۸ – بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا