بانک و بیمه

احتمال رسیدن دلار به محدوده ۵۵ هزار تومان !| برای بازدهی بیشتر پرتفوی خود را روی کم ریسک ببندید

هادی بهرامی; بازار: طی ۱۴ روز معاملاتی، قیمت دلار از بالاترین قیمت تاریخی ۷۲ هزار تومان در اوج طمع به محدوده ۶۰ هزار تومان رسید که در حال حاضر در کانال های تلگرامی در محدوده ۶۱ هزار تومان و در تنگه فردوسی ۶۰ هزار تومان یا کمتر معامله می شود. در قلب بازار ایران این کاهش زمانی اتفاق افتاد که سرمایه گذاران در اوج طمع و خوش بینی خود به اهداف بلند مدت در کوتاه مدت فکر می کردند. البته افت های کنونی در بلندمدت نشانه افت شدید نیست، اما اگر قیمت دلار یا هر کالای دیگری در کوتاه مدت افزایش شدیدی را تجربه کند، باید در تمایل به جهش و افزایش شدید شک کرد. پس از هر رشد، کاهشی وجود دارد که همیشه باید به آن توجه کرد و در خرید اقلام اساسی یا بازارهای اساسی، روند کوتاه مدت قیمت و شاخص ترس و طمع سرمایه گذاران را نیز در نظر گرفت. در ۱۴ روز گذشته قیمت دلار به دلیل بانک مرکزی و سیاست های انقباضی آن ۱۶ درصد کاهش یافته و موجب صرفه جویی در سود سرمایه گذاران شده است که حاکی از آن است که دلار در کوتاه مدت شاهد روند فرسایشی خواهد بود. دلار ۵۵۰۰۰ تومانی را به دلیل قیمت مشاهده کنید در کوتاه مدت دلار با افزایش بی رویه تقاضا و رشد، تنش نظامی در منطقه و افزایش تحریم ها و همچنین خروج سرمایه سرمایه گذاران از بازارهای موازی و ورود آنها به بازار دلار مواجه شد. ، که قیمت را بالا برد و به سرمایه گذاران احساس طمع و عقب ماندگی داد.

در بلندمدت می توان رشد بیشتر دلار را به سمت اهداف بالاتر متصور شد، اما در کوتاه مدت و میان مدت بهتر است روی سرمایه گذاری در بازارهای مالی فرسوده و کم ریسک تمرکز کنیم تا پرتفوی ما بتواند بازده بیشتری داشته باشد.

تحلیل تکنیکال دلار
پس از افزایش ۴۶ درصدی قیمت دلار از ۵۰ هزار تومان به ۷۲ هزار تومان در چهار ماه گذشته، کاهش تنش نظامی در منطقه، سیاست های بانک مرکزی و تضعیف اشتهای سرمایه گذاران منجر به طمع شد. به قیمت دلار ضربه وارد کرد و از رشد بیشتر آن جلوگیری کرد. قیمت دلار در ۱۴ روز با افت ۱۶ درصدی از سقف ۷۲ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسیده است که در حال حاضر در پشتوانه ثابت اصلی استاتیک قرار دارد. به نظر می رسد افت ها کمی تند باشد و در صورت از دست رفتن محدوده ۶۰ هزار تومانی، حمایت قابل اعتماد بعدی روی ۵۵ هزار تومان خواهد بود. البته باید توجه داشت که انتظار کاهش یا اصلاحات عمیق در قیمت دلار نداریم. زیرا بازار زیربنایی فوق العاده سنگینی است که به راحتی بورس و ارز دیجیتال بالا و پایین نمی رود، بلکه حمایت ۵۵ هزار تومانی را می توان طبقه بعدی دانست. در بلندمدت می توان رشد دلار را به اهداف بالاتر تصور کرد، اما در کوتاه مدت و میان مدت بهتر است روی سرمایه گذاری در بازارهای مالی فرسوده و کم ریسک تمرکز کنیم تا پرتفوی ما بازده بیشتری داشته باشد.

احتمال رسیدن دلار به محدوده 55 هزار تومان!| سبد خود را با ریسک کم ببندید تا بازدهی بیشتری داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا