طلا و ارز

احتمال عقبگرد قیمت دلار تا پایان سال/ نرخ واقعی دلار چند است؟







رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام گفت: با توجه به کاهش نرخ رشد نقدینگی و اقدامات موثر بانک مرکزی، احتمال کاهش قیمت دلار تا پایان سال وجود دارد.



به گزارش ایران تحلیل، سیدمصطفی موسوی رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در واکنش به نوسانات بازار ارز در هفته های اخیر و دلایل داخلی و بین المللی آن گفت: به دلیل تنش های داخلی و منطقه ای از جمله درگیری در غزه و یمن و همچنین حمله تروریستی کرمان و تنش های ایران و پاکستان نیز موج های روانی و احساسات کاذب در بازار ارز ایجاد کرد که منجر به افزایش چند درصدی قیمت دلار در سه ماهه شد. هفته ها

وی تصریح کرد: علاوه بر هیجانات کاذب در بازار ارز، دلایل دیگری مانند تورم سالانه و بحث بودجه سال آینده نیز تاثیر زیادی بر قیمت ارز داشته و ناشی از تنش های منطقه ای است. نسبت به قبل.

نرخ واقعی دلار ۵۲۰۰۰ تومان است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام در خصوص نرخ واقعی دلار گفت: با در نظر گرفتن شرایط فعلی و همچنین نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار بدون توجه به اینکه تنش ها و درگیری های منطقه ای البته این روند با برنامه های دولت و بانک مرکزی کنترل شد و همه شاهد بودیم که قبل از این اتفاقات قیمت دلار از ابتدای سال تا همین اواخر در سطح ۵۰ هزار تومان تثبیت شد.

وی در خصوص پیش بینی نرخ دلار تا پایان سال افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، کاهش نرخ رشد نقدینگی و اقدامات موثر بانک مرکزی، احتمال معکوس شدن نرخ دلار تا پایان سال وجود دارد. از سال. البته فضای منطقه و رویدادهای ملی و بین المللی نیز در این زمینه تاثیر زیادی دارد که امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که دیگر شاهد نوسانات قیمت ارز نباشیم.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا