فناوری

ارزش «ایکس» سقوط کرد | سایت ایران تحلیل

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: Fidelity تخمین زد که شبکه اجتماعی «X» اکنون کمتر از یک سوم پولی است که ایلان ماسک برای خرید آن پرداخت کرده است.

این شرکت کارگزاری که در سال ۲۰۲۲ به خرید X (توئیتر سابق) به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار کمک کرد، در اواخر نوامبر ارزش X را ۱۱ درصد دیگر کاهش داد.

پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و خصوصی سازی شرکت در اکتبر ۲۰۲۲، این شبکه اجتماعی با تغییرات گسترده ای از جمله اخراج گسترده کارکنان و بسته شدن دفاتر بین المللی و تغییر در سیاست های نظارتی و سیستم احراز هویت مواجه شد. این تغییرات باعث فرار تبلیغ کنندگان و کاهش درآمد شرکت از فروش تبلیغات شد. فروش X در سال ۲۰۲۳ به ۲.۵ میلیارد دلار کاهش می یابد، در حالی که قبلاً درآمد سه ماهه توییتر یک میلیارد دلار بود.

برندهای بزرگی از جمله اپل، دیزنی، IBM و Lionsgate Entertainment در ماه‌های اخیر به دلیل ادعاهایی مبنی بر حمایت ایلان ماسک از یهودستیزی، پلتفرم X را ترک کرده‌اند. ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X، پس از تایید پستی که یهودیان را به نفرت پراکنی علیه سفیدپوستان و حمایت از مهاجرت دسته جمعی اقلیت ها متهم می کرد، طوفانی از انتقادات را برانگیخت.

X تحریک یهودستیزی را رد کرده و ماه گذشته علیه یک گروه فعال لیبرال، Media Matters، به دلیل گزارشی مبنی بر اینکه تبلیغات برندهای بزرگی مانند اپل در کنار محتوایی که «آدولف هیتلر و حزب نازی او» را به تصویر می‌کشد، وارد عمل شد. تبلیغ می کند، او شکایت کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در ماه نوامبر، ماسک به تبلیغ کنندگانی که پلتفرم “X” را ترک کرده بودند، گفت که به جهنم بروند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا