فناوری

می‌خواهیم برند برتر در حوزه فناوری اطلاعات شویم

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

خدمات ابری تا پنج یا شش سال پیش در کشور ما موضوع شناخته شده ای نبود، اما در چند سال اخیر بسیاری از شرکت ها برای ارائه خدمات خود از ابر استفاده می کنند. این خدمات می تواند توسعه نرم افزار و زیرساخت یا حتی برگزاری کلاس آنلاین در بستر ابری باشد.

Neor یکی از شرکت هایی است که در زمینه خدمات برون سپاری DevOps و توسعه نرم افزار فعالیت می کند. بنابراین، با علی سلمجیبا مدیرعامل نئور صحبت کردیم و از فعالیت های این شرکت و مسیری که برای آینده خود در پیش گرفته است مطلع شدیم. برای آشنایی بیشتر با نئور و خدمات آن، این مصاحبه را تا انتها بخوانید.

آقای سلمجی نئور را از چه زمانی راه اندازی کردید؟

ما Neor را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کردیم، اما در آن زمان شرکت ثبت شده ای نداشتیم. در ابتدا ۴ نفر بودیم و می خواستیم به عنوان یک پلتفرم فعال در زمینه توسعه زیرساخت ها و توسعه لایه میانی سرور، سخت افزار و نرم افزار فعالیت کنیم. وقتی بیشتر در کار غوطه ور شدیم و با شرکت های مختلف کار کردیم به این نتیجه رسیدیم که شرکت ها به خصوص شرکت های بزرگ نیاز به شریک در زمینه زیرساخت دارند.

مسیر Neor برای برون سپاری خدمات دوپاس چه شد؟

ما به ایجاد پنل برای شرکت ها فکر کردیم، اما حتی در آن زمان، شرکت ها به افرادی برای مدیریت پنل ها نیاز دارند. مشکل شرکت ها پنل نبود، استخدام کارشناس، حفظ، مدیریت و تضمین کیفیت کار مردم بود. این موضوع باعث شد تصمیم بگیریم مسیر جدیدی را برای Neor در نظر بگیریم و devops را به عنوان یک سرویس ایران تحلیل کنیم.

ما یکی از اولین شرکت هایی هستیم که خدمات توسعه کسب و کار را ارائه می دهیم. تا سال ۱۴۰۰ رقبای زیادی نداشتیم، ابتدا تبلیغات خاصی نداشتیم و سعی می کردیم با شرکت های معروف همکاری کنیم. در آن زمان نیروی متخصصی که داشتیم توسط شرکت ها برای بهبود زیرساخت ها استخدام شد و مدیریت فعالیت های آنها با ما بود. در حال حاضر هدف ما رسیدن به بالاترین نرخ پاسخگویی است که در اولین گام به مشتریان خود در سریع ترین زمان ممکن (حدود ۳ دقیقه) پاسخ می دهیم. ما متوجه شده ایم که بزرگترین مشکل شرکت ها حمایت است و باید اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام دهیم.

از طرفی نیروها و زیرساخت های توسعه نیز سلیقه ای کار می کردند که برای سازمان ها مشکل ایجاد می کرد. به عنوان مثال بسیاری از فعالان حوزه Devops مستندسازی نکردند و همین موضوع باعث شد شرکت پس از خروج از شرکت یا مهاجرت با بحران های زیرساختی مواجه شود که این موضوع در بین متخصصان فناوری اطلاعات و زیرساخت ها بسیار شایع است. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، ما تمام زیرساخت ها را به صورت کد ثبت می کنیم. امسال بعد از ۴ سال در نمایشگاه تلکام شرکت کردیم. شرکت در نمایشگاه ها بخشی از راهبردهای ارتباط با مشتری و اعتمادسازی ما در Neor است.

مهم ترین چالش های کسب و کار شما چیست؟

مهمترین چالش کسب و کار ما ایجاد اعتماد است. کسب و کارها زیرساخت های خود را برون سپاری نمی کنند. ما با بهترین خدمات و خروجی هایی که داشته ایم به شرکت ها نشان می دهیم که چقدر در کار خود حرفه ای هستیم. گاهی ممکن است ۳ تا ۶ ماه با مشتری ملاقات کنیم و در نهایت با او شروع به همکاری کنیم.

شما یک تقویم برای جلسات آنلاین در سایت خود دارید. لطفا در مورد این بخش توضیح دهید.

ما بخشی در سایت خود داریم که یک تقویم برای جلسات آنلاین ۳۰ دقیقه ای است. در راستای بحث اعتمادسازی، این جلسات را در نظر گرفته ایم تا مدیران شرکت ها بتوانند یک جلسه ۳۰ دقیقه ای با ما داشته باشند و در زمان مناسب خود و ما مشاوره بگیرند. ما می خواهیم به شرکت ها کمک کنیم، به همین دلیل این جلسات را برگزار می کنیم. گاهی مشکلات شرکت ها با بحث فنی حل می شود. برای رفع مشکلات شرکت ها مشاوره رایگان راه اندازی کرده ایم. ممکن است شرکت هایی که مشکلاتشان در این جلسات حل شد بعد از چند ماه یا چند سال به یکی از مشتریان نئور تبدیل شوند زیرا متوجه شده اند که ما برای آنها چه می کنیم.

آینده صنعتی که در آن مشغول به کار هستید را چگونه می بینید؟

شرکت هایی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند ظرفیت و پتانسیل زیادی برای رشد دارند. به طور کلی بازار فناوری اطلاعات بزرگ است و محدودیتی برای رشد در این زمینه وجود ندارد زیرا این بازار دائما در حال تغییر و تحول است و می توانید در زمینه های مرتبط به کارآفرینی بپردازید.

برنامه شما برای ۱۰ سال آینده چیست؟

ما می خواهیم در حوزه فناوری اطلاعات به برند برتر تبدیل شویم و به همین دلیل روی برندسازی کار می کنیم. ما تصمیم گرفته ایم در زمینه ارائه خدمات فنی به یک برند منحصر به فرد تبدیل شویم. ما همچنین به فکر بین المللی شدن هستیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا