خودرو

برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳


آنچه دیگران می خوانند:

امیرعباس فرنودی در خصوص برنامه ریزی برای صادرات خودرو به روسیه گفت: این برنامه سال گذشته در چند فاز اجرا شد و در فاز اول توانستیم بخشی از زیرساخت ها را برای صادرات به روسیه و بخشی از قطعات مربوطه را برای ارسال خدمات به مشتریان فراهم کنیم. به این کشور در فاز دوم به زودی قسمت دوم قطعات ارسال می شود تا انبارهای روسیه قطعات کافی برای ارائه خدمات پس از فروش را داشته باشند.

وی تصریح کرد: مراحل اخذ گواهی استاندارد برای تارا و سایر خودروهای در نظر گرفته شده برای فروش در بازار روسیه همچنان ادامه دارد. در صورت اخذ گواهی استاندارد تارا، این خودرو می تواند به سایر کشورهای عضو اتحادیه گمرکی اوراسیا نیز صادر شود.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو با اشاره به اینکه سال گذشته میزبان شرکت های بزرگی از روسیه بودیم و مذاکرات فنی بسیار مفصلی با آنها هم در زمینه صادرات خودروهای فعلی و هم در زمینه صادرات محصولات آتی انجام دادیم. این مذاکرات ما به توافق رسیدیم و با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و طرف روسی می‌توانیم برنامه‌های همکاری بلندمدت خود را تکمیل کنیم.

به گفته فرنودی، برنامه های صادراتی با جدیت تمام در حال پیگیری است، اما باید در نظر داشت که اولویت دو کشور در درجه اول تامین بازار داخلی است.

وی تصریح کرد: بازار روسیه استقبال خوبی از خودروی تارا داشته است و این خودرو بیشترین صادرات را در سال جاری به خود اختصاص خواهد داد. وی گفت: فعالان حوزه خودروسازی روسیه نیز استقبال خوبی از خودروی رایا کردند و پس از تولید داخلی و تحویل این محصول در نیمه دوم سال جاری، برنامه ریزی برای صادرات این محصول را ادامه خواهیم داد به روسیه

صادرات سودآور در سال ۱۴۰۳

معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران خودرو در ادامه به برنامه‌های این گروه صنعتی در زمینه سودآوری صادراتی اشاره کرد و گفت: این موضوع در سال‌های اخیر به‌عنوان یک سیاست اصلی دنبال می‌شود و فروش صادراتی نیز به آن مرتبط است. دستیابی و حفظ حاشیه سود. همواره تلاش شده تا محصولات صادراتی به سبد سودآور تبدیل شود.

فرنودی، تحقق بازپرداخت حقوق گمرکی و مالیات اقلام وارداتی، بازتعریف پاداش صادراتی با ارزش اقتصادی جذاب را از جمله مزایای جانبی از محل صادرات، معافیت های مالیاتی و تسهیلات ارزان قیمت برشمرد. صادرات و با تاکید بر اهمیت ارز حاصل از صادرات، گفت: عواملی که در بالا ذکر شد مانند قیمت تمام شده محصول صادراتی می تواند در ارزیابی عملکرد صادراتی تعیین کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: تنوع سبد صادراتی گروه و ایجاد سیاست یکپارچه صادراتی در گروه صنعتی خودرو ایران در سال های اخیر با جدیت بیشتری ترویج شده است. وی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو از دیرباز به صادرات گروه های کالایی مختلف از جمله ریخته گری با توجه به مزیت های رقابتی متناظر در ایران برای تولید و صادرات قطعات ریخته گری، سودآوری نسبتا بالایی در سال های اخیر حاصل شده است.

فرنودی یادآور شد: قطعات یدکی به صورت مستمر همراه با خودرو صادر می شود و می تواند به حاشیه سود مناسبی دست یابد. علاوه بر این گروه های دیگری مانند موتورسیکلت و غیر ریخته گری نیز در سال های اخیر به سبد صادراتی گروه صنعتی ایران خودرو اضافه شده است. مواردی است که می تواند سبد صادراتی سودآوری برای گروه صنعتی ایران خودرو ایجاد کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا