بانک و بیمه

حفظ حمایت 110 هزار واحد برای رشد شاخص صنعت بیمه حیاتی است!

هادی بهرامی; بازار: با تلاش شرکت های بیمه، اقتصاد فرد و به طور کلی اقتصاد کشور آسیبی نمی بیند. همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه نیز به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین، توجه به حرکات این صنعت و بررسی هفتگی آنها بسیار مهم است. در زیر نگاهی به گزارش های هفته گذشته و تحلیل روند صنعت بیمه می اندازیم.

گزارش عملکرد شاخص
شاخص صنعت بیمه بورس در حالی هفته گذشته را با افزایش نیم درصدی به پایان رساند که بیشتر سهام بیمه ای با توجه به وضعیت نزدیک به منفی بازار سهام طی روزهای گذشته در محدوده مثبت معامله شدند. این شاخص در ابتدای هفته گذشته ۱۱۱.۵ هزار واحد بود و در پایان معاملات هفته به محدوده ۱۱۲ هزار و ۲۴۰ واحد رسید. در این میان شاخص کل بورس با افت ۲ درصدی به رقم ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۲ درصدی به رقم ۷۵۱ هزار واحد رسید که نشان می دهد ۹۹ درصد شاخص ها دارای نوسان هستند و روابط زنجیره ای با یکدیگر.

تحلیل فنی شاخص
در سال گذشته که برای بورس و سهامداران ذینفع می گذرد، شاخص صنعت بیمه از محدوده ۷۷ هزار و ۲۰۰ واحدی با ۶۵ درصد افزایش به رکورد ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحدی رسید و پس از ایجاد قله جدید، به این رقم بازگشت. روند صعودی را رقم زد و با افت ۲۸ درصدی به همان محدوده ۹۲۰۰۰ واحدی رسید و کف نسبتا عمیقی را در آنجا تشکیل داد. بر اساس تحلیل های هفته گذشته، با حفظ حمایت ۱۰۰ هزار واحدی، در کوتاه مدت اولین هدف شاخص را در سطح ۱۱۰ هزار واحدی قرار داده ایم که در دو هفته اخیر محقق شده و در حال حاضر قوی ترین قعر شاخص است. شاخص در محدوده ۹۲۰۰۰ واحد است که در محدوده است. در کوتاه مدت با حفظ حمایت ۱۰۰۰۰۰ واحدی و تثبیت در حمایت ۱۱۰۰۰۰ واحدی می توان به هدف ۱۲۶۰۰۰ واحد دست یافت. در غیر این صورت اگر پشتیبانی ۱۱۰۰۰۰ واحدی و مخصوصاً ۱۰۰۰۰۰ واحدی از دست برود همان ناحیه پشتیبانی قوی ۹۲۰۰۰ واحد موجود است. در حال حاضر شاخص در سطح حمایت ۱۱۰۰۰۰ واحدی قرار دارد و با کمی رنج احتمال سقوط تا سطح حمایت وجود دارد و پس از آزمایش این سطح حمایتی مجددا به سمت اهداف و مقاومت ها حرکت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا