بانک و بیمه

تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی این موضوع را از ابتدای سال جاری تا دهم اعلام کرد. اردیبهشت برای واردات کالاهای اساسی، دارو و کالاهای تجاری ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز تخصیص یافته است، وی گفت: از این میزان سهم کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار است. تجارت کالا و تجارت به ارزش ۴۱ هزار تومان، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات با نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار است.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار برای تامین ارز کالاهای اساسی و دارو اختصاص یافته است که از این میزان سهم کالاهای اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار برای گندم، دانه های روغنی، دام بوده است. کالاهای واسطه ای و سایر کالاها.

معاون مرکز مبادلات طلا و ارز ایران ادامه داد: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ۱۱۴ میلیون دلار برای مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تامین ارز در بخش صنعت از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما به میزان ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و ۸۲۴ میلیون دلار در بخش واردات و صادرات تامین شده است.

وی افزود: تامین ارز “صنعت حمل و نقل و خودرو” به مبلغ ۵۴۴ میلیون دلار، “صنعت تجهیزات برق و الکترونیک” به مبلغ ۲۷۹ میلیون دلار، “صنعت معدن” به مبلغ ۱۹۶ میلیون دلار و “ماشین آلات و تولید”. تجهیزات» به مبلغ ۱۹۶ میلیون دلار تا ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار. این گروه های صنعتی نیز تا پایان روز دهم ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند. اردیبهشت این ماه دریافت کرد.

معاون مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران تصریح کرد: علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز و ۲۳۱ میلیون دلار ارز به سایر صنایع اختصاص یافت.

طرزعلی گفت: امروز سه شنبه یازدهم است اردیبهشت نرخ مبادله ای ماه در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان بود.

وی در خصوص نرخ ارز در تالار مبادلات ارزی اعلام کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا