ورزشی

استعفا دادم هیچ کس پیگیرم نشد؛ انگار خوشحال هم شدند/ ۵ دهه است که در آسیا قهرمان نمی‌شویم، به پیشرفت ژاپن و کره‌جنوبی و عربستان نگاه کنید

خداداد عزیزی چند روز پس از دیدار تیم ملی مقابل ازبکستان در تاشکند تصمیم گرفت از کادر فنی تیم ملی استعفا دهد. او پس از اضافه شدن به جمع مربیان تیم ملی ارتباط بسیار صمیمی و صمیمی با ستاره های این تیم داشت اما در نهایت به طرز عجیبی خداحافظی کرد. جالب اینجاست که عزیزی پس از گذشت چند هفته همچنان نمی خواهد به وضوح درباره استعفای خود صحبت کند.

دقایقی با خداداد صحبت کردیم و ستاره سابق تیم ملی در این گفت و گو تاکید کرد که اگر ایران در جام ملت ها از سد کره جنوبی بگذرد شانس خوبی برای قهرمانی خواهد داشت. این مصاحبه را بخوانید:

* چند هفته پیش تصمیم گرفتی از تیم ملی خداحافظی کنی و حتی گفتی سخت است که او را راضی کنی چون با قلعه نویی رابطه خوبی داری. این جدایی قطعی است یا می مانی؟

وقتی گفتم می خواهم بروم نه خبری شد و نه کسی چیزی نگفت. ظاهرا دوستانم از رفتن من خوشحال شدند.

منظورت قلانوی است؟

من استعفا دادم اما دوستانم پیگیری نکردند که چرا رفتم. چند نفر از بچه های تیم ملی از جمله مهدی طارمی با من تماس گرفتند و گفتند بچه ها دوست دارند به عنوان یک فوتبالیست قدیمی در تیم ملی بمانی. رامین رضاییان هم با من تماس گرفت، حمید مطهری، رحمان رضایی و سعید الهوی از کادر فنی تیم ملی هم با من تماس گرفتند و هومان افاضلی هم در جریان بود. به خاطر مسائل شخصی ام تصمیم به جدایی گرفتم و در این مدت رابطه خوبی با بچه ها داشتم.

انتظار داشتی قلانوی هم با تو تماس بگیرد؟

بالاخره او هم مشکلات خودش را دارد و در آن زمان کلیه درد داشت. من با صحبت های آقای قلانوی به تیم ملی رفتم و حتی نپرسیدم مشاور چیست چون تمام هدفم کمک به تیم ملی بود. در آن مدت مطبوعات این موضوع را دستکاری کردند که من با بازیکنان رابطه نزدیک و صمیمی داشتم. درست بود اما احساس می کنم بعضی ها از این ارتباط و صمیمیت راضی نبودند. این احساس من است و ممکن است اشتباه کنم.

* بعد از رفتنت از تیم ملی جمله عجیبی گفتی. اینکه عده ای قلانوی را دوست ندارند و به من انتقاد می کنند که به تیم ملی پیوستم. در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

زمانی که بحث حضور من در تیم ملی در رسانه ها مطرح شد، بسیاری از هم دوره ای های امیر قلعه نویی، بسیاری از هم دوره ای های من و حتی برخی از کسانی که هنوز هم در فوتبال حضور دارند با من تماس گرفتند و از حضورم در تیم ملی ناراحت شدند. شاید برخی از حرف ها و دلایل آنها برای من قابل قبول نبود و تنها هدفم از رفتن به تیم ملی کمک به این تیم بود. وقتی استعفا دادم خیلی ها تماس گرفتند و گفتند خوشحالیم که دیگر در تیم ملی نیستی. برای من عجیب است که چرا عده ای علیه قلانوی موضع می گیرند.

* این نسل از ملی پوشان در ۲ جام ملت ها ناکام ماندند و در ۳ جام جهانی تفاوت چندانی ایجاد نکردند. قهرمان نشدن در جام ملت ها برای آنها شکست بزرگی محسوب می شود؟

ما ۵ دهه است که در آسیا قهرمان نشده ایم و اگر این جام را نگرفتیم نباید آنها را مقصر بدانیم. برخی می گویند این تیم ستاره دار است و باید قهرمان شود، این ظلم به تیم ملی است. ما نباید به بچه ها فشار بیاوریم و بگذاریم در آرامش کارشان را انجام دهند. به مسیر و سرعت پیشرفت ژاپن و کره جنوبی نگاه کنید، توجه کنید که عربستان چه کرده است، آیا می توانیم خودمان را با آنها مقایسه کنیم؟ تنها مشکل ما رویارویی با کره جنوبی است. اگر در یک چهارم نهایی این تیم را شکست دهیم می توانیم به فینال برویم و در آنجا شانس قهرمانی را داشته باشیم.

درباره دربی و حواشی آن چه می گویید؟

در دربی کلن آلمان و دربی مشهد بازی کرده ام اما دربی تهران را تجربه نکرده ام. در مورد این بازی نمی توانم زیاد صحبت کنم اما این بازی کیفیت فنی خوبی نداشت و فقط ۲ صحنه پنالتی و ۲ شوت از عالیشاه را دیدیم.

* برخی سپاهان را شانس اول قهرمانی می دانند. نطر شما چی هست؟

روی کاغذ سپاهان شرایط بهتری نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد. این دو تیم با کمبود بازیکن مواجه هستند اما سپاهان آنقدر بازیکن دارد که سرمربی این تیم بلد نیست ۱۱ نفره را انتخاب کند. استقلال و پرسپولیس هم پول دارند اما برای من عجیب است که سپاهان چطور این همه بازیکن خوب به دست آورده است.

* چرا از تیم ملی جدا شدید؟

من دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. تیم ملی در جام ملت های آسیا پیش است و امیدوارم این تیم قهرمان شود. از خط دروازه تا خط حمله، ما بازیکنانی داریم که از نظر فوتبال، تکنیک، اخلاق و ادب واقعا فوق العاده هستند. به خاطر این بچه ها آرزوی برد تیم ملی را دارم. این بازیکنان شایسته ضربه بزرگی هستند.

* بعد از تساوی با ازبکستان گفتی تیم ملی نیمه بدی داشت و مصدومیت قدوس برنامه های تیم ملی را به هم ریخت. برخی رسانه ها گفتند حرف شما مورد پسند برخی از اعضای کادر فنی تیم ملی قرار نگرفت. داری درباره این صحبت می کنی؟

من اگر مشاور هستم باید نظرم را بگویم و اگر دیگران خوششان نیامد مشکل خودشان است. فکر نمی کنم این درست باشد که اعضای کادر فنی ناراحت شدند و قصد ندارم طعنه بزنم. خیلی ها می گفتند امیر قلعه نویی خداداد را آورد تا از تیم ملی انتقاد نکند اما این حرف ها صحت نداشت. ایشان با من صحبت کرد و گفت که در لیگی که چندین بار با من روبرو شده، دیده است که تیم های من فوتبال خوبی دارند. سرمربی تیم ملی از من خواست کمک کنم و وقتی یکی به من چیزی می گوید برایم سند است. اگر من سرمربی تیم ملی باشم و تیمم بد بازی کند، می گویم بد بازی کردیم. مردم هم فوتبال را می فهمند و همه چیز را می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا