اخبار اقتصاد ایران

ذخیره سنگ آهن ۳.۵ میلیارد تن است

معاون مدیرکل دفتر فرآوری و فرآوری سنگ معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از اعلام هدف گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سند چشم انداز ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: «غلامحسین قربان کریمی» تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد را اعلام کرد. تن فولاد در سند چشم انداز ۱۴۰۴ هدف گذاری شده و تحقق این هدف مستلزم استخراج ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن در کشور است. […]

معاون دفتر فرآوری و فرآوری سنگ معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از اعلام هدف گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سند چشم انداز ۱۴۰۴ خبر داد.
«غلامحسین قربان کریمی» با بیان اینکه در سند چشم انداز ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد هدف گذاری شده است، اظهار داشت: تحقق این هدف نیازمند استخراج ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن در سال است که تحقق این هدف مستلزم است. افزایش تولید در معادن، بهره برداری از معادن جدید. و همچنین اکتشافات جدید برای تامین پایدار سنگ آهن مورد استفاده در صنایع فولاد.
وی افزود: بر اساس پایش میدانی معادن بزرگ سنگ آهن کشور، در حال حاضر ذخایر سنگ آهن کشور حدود ۳.۵ میلیارد تن است که ۹۰ درصد این ذخایر از نوع منیت و مابقی ذخایر عمدتاً هماتیت و به ندرت است. سایر اکسیدهای آهن
معاون مدیرکل دفتر فرآوری و فرآوری سنگ معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بزرگترین ذخایر هماتیت جهان را سازندهای آهن نواری عنوان کرد و تصریح کرد: این کانی مربوط به سپرهای قدیمی و دوران پالئوپروتروزوییک است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود سنگ های مذکور در ایران، می توان نتیجه گرفت که ذخایر مهم اقتصادی سازندهای آهن نواری (از جمله افق های هماتیتی) مشابه آنچه در اوایل پروتروزوییک در سپرهای قدیمی ایران دیده می شود، وجود ندارد. و نهشته های اولیه هماتیت در ایران گسترش یافته است. محدود هستند
قربان کریمی افزود: از ذخایر هماتیت در کشور می توان به ذخایر استان های جنوبی به ویژه استان هرمزگان مانند معدن آخور، رضوان و تنگه زاغ اشاره کرد.
وی مجموع ذخایر شناخته شده این معادن را تاکنون کمتر از ۲۰۰ میلیون تن عنوان کرد و گفت: به جز ذخایر بسیار اندک هماتیت اولیه، این ماده معدنی اغلب ناشی از دگرسانی ذخایر مگنتیت اولیه است و اکثریت باطله معادن و کارخانه های کنسانتره سنگ آهن توسط هماتیت تشکیل می شود. و این باطله ها را می توان به عنوان منبع مهم هماتیت در نظر گرفت.
معاون مدیرکل دفتر فرآوری و فرآوری سنگ معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور موضوع فرآوری را یکی از موانع اصلی بهره برداری و تولید محصولات قابل فروش از ذخایر هماتیت خواند و افزود: غنی سازی این ذخایر همراه است. چالش ها و کارایی روش های گرانشی و مغناطیسی با شدت بالا در بهترین حالت کمتر از ۳۰ درصد است.


وی تاکید کرد: این فرآیند از نظر خصوصیات و کانی شناسی فرآیند و استفاده از روش های فرآوری جدید و بهینه نیازمند تحقیق و بررسی است.
قربان کریمی با بیان اینکه در حال حاضر تحقیقات بر روی روش های مختلف در داخل و سایر کشورها در حال انجام است، یادآور شد: یکی از برجسته ترین این روش ها استفاده از روش های حرارتی برای تبدیل هماتیت به منیت و سپس استفاده از روش های جداسازی مغناطیسی برای غنی سازی این ذخیره است.
وی ادامه داد: در این روش کنترل شرایط به منظور پایین نگه داشتن هزینه های عملیاتی و قیمت تمام شده حائز اهمیت است و از آنجایی که بهتر است بخشی از خوراک ورودی هماتیت برای کارایی مناسب واحدهای گندله سازی باشد. تا حد امکان استفاده از روش های غنی سازی مناسب برای تولید ضروری است. باید از کنسانتره هماتیت استفاده شود.
به گزارش ایرنا؛ معاون مدیرکل دفتر فرآوری و معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور همچنین گفت: با رفع چالش های فرآوری، امکان بهره برداری و اکتشاف ذخایر هماتیت ایران از نظر ایجاد اشتغال در قالب های کوچک فراهم می شود. و بنگاه های متوسط ​​را می توان در نظر گرفت که تاثیر مهمی در توسعه اقتصادی و صنعتی مناطق مختلف کشور خواهد داشت. خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا