ترندهای روز

این نشانه ها می گوید شما نادرترین تیپ شخصیتی دنیا را دارید

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

نشانگر نوع مایرز-بریگز (میانگر نوع مایرز-بریگز) یک تست شخصیتی است که افراد را بر اساس نوع نگاه آنها به جهان و نحوه تصمیم گیری به ۱۶ تیپ شخصیتی مختلف تقسیم می کند. هر یک از این تیپ های شخصیتی با یک کد چهار حرفی شناسایی می شوند که در واقع ویژگی های آنها را بر اساس ۴ دسته مختلف نشان می دهد: درونگرا/برونگرا، حسی/شهودی، منطقی/احساسی و قضاوتی/ادراکی.

تیپ شخصیتی INFJ; نادرترین تیپ شخصیتی مایرز بریگز

تیپ شخصیتی INFJ (درونگرا، شهودی، احساسی، قضاوت کننده) اغلب نادرترین تیپ شخصیتی شاخص مایرز-بریگز در نظر گرفته می شود. افراد با این تیپ شخصیتی پیچیده و عمیق هستند، تمرکز زیادی روی آینده دارند و درک قوی از روابط انسانی دارند.

این افراد به خاطر همدلی، شهود و توانایی های حل مسئله خود شناخته می شوند. آنها بسیار ایده آل گرا هستند و دوست دارند همه چیز هماهنگ باشد، اما اغلب مخلوط هستند.

چرا تیپ شخصیتی INFJ منحصر به فرد در نظر گرفته می شود؟

افراد دارای تیپ شخصیتی INFJ به دلیل ویژگی های شخصیتی کم و پیچیده و اغلب متناقضشان منحصر به فرد در نظر گرفته می شوند. آنها می توانند حساس، قوی، رمانتیک، واقع بین و انعطاف پذیر باشند و در عین حال مایل به برقراری روابط عمیق باشند.

۱- فوق العاده همدل

INFJ ها از حس همدلی خود برای مدیریت دنیای اطراف خود و احساس احساسات دیگران به گونه ای استفاده می کنند که بسیار شبیه احساسات خودشان است. این باعث می شود که آنها درک عمیق و توجهی نسبت به افراد اطراف خود داشته باشند.

۲- شهود عالی

INFJ ها آینده نگر هستند و می توانند نتیجه کارها را پیش بینی کنند. آنها به حس ششم خود اعتماد دارند و می توانند معنای پنهان هر چیزی و آنچه ممکن است از چشم دیگران پنهان باشد را ببینند.

۳- حل خلاقانه مسئله

INFJ ها دیدگاهی جامع از مشکلات دارند و اغلب راه حل های منحصر به فردی پیدا می کنند که ممکن است دیگران به آن فکر نکنند. آنها متفاوت و خلاقانه فکر می کنند و از لمس قلب ناشناخته ها نمی ترسند.

۴- پرشور و با انگیزه

علیرغم ماهیت آرامشان، INFJ ها بسیار مصمم هستند، به خصوص وقتی صحبت از ارزش ها و نظرات آنها می شود. آنها خستگی ناپذیر برای رسیدن به اهداف خود با احساس هدفمندی قوی کار می کنند.

۵- هماهنگی طلبی

INFJ ها برای حل اختلافات و رسیدن به تفاهم تلاش می کنند. آنها با خط مشی و مشورت عمل می کنند و اغلب تعارضات را میانجیگری می کنند و مردم را تشویق می کنند تا راه حل هایی را با هم بیابند.

۶- تودار

INFJها حد و مرزهایی را تعیین می کنند و در مورد افرادی که وارد حلقه آنها می شوند حساس و محتاط هستند. آنها روابط عمیق و معنادار را ترجیح می دهند و اغلب دوستان نزدیک کمی دارند.

۷- کمال گرا

INFJ ها ممکن است زمان قابل توجهی را صرف یک پروژه یا ایده کنند. Aها خشن‌ترین منتقدان خودشان هستند و احساس می‌کنند که هر پروژه همیشه جای پیشرفت دارد.

۸- آینده گرا

INFJ ها آینده نگر هستند و اغلب ایده روشنی از اینکه می خواهند کجا باشند و چگونه آینده را تحت تاثیر قرار خواهند داد، دارند. آنها اهداف بلند مدتی را تعیین می کنند و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی دقیقی دارند.

۹- پیچیده و چند لایه

INFJ ها شخصیت های چند لایه ای دارند. آنها می توانند مهربان، محکم، تخیلی و منطقی باشند و رفتارهای فوری و برنامه ریزی شده داشته باشند.

۱۰- نسبت به انتقاد حساس است

اگرچه INFJ ها به دنبال رشد و توسعه هستند، انتقاد می تواند برای آنها چالش برانگیز باشد. آنها ممکن است به انتقاد از دیگران فکر کنند و از آنها صدمه ببینند، اما از آن به طور سازنده برای تبلیغ خود استفاده می کنند.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا