اخبار اقتصاد ایران

با تغییر تعرفه، از ورشکستگی احتمالی شرکت مخابرات جلوگیری شود

یکی از اعضای هیات عامل کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکلات، شرکت مخابرات باید با شورای رقابت، وزیر ارتباطات یا نهاد دیگری که بتواند به شرکت در حل این مشکلات کمک کند مذاکره کند. درآمد باید تجدید نظر شود. برای جلوگیری از ورشکستگی احتمالی شرکت مخابرات به دلیل تغییر تعرفه.

ایران تحلیل به نقل از سیتنا، مشکلات مستمر شرکت مخابرات ایران در تسویه معوقات بازنشستگی و تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و همچنین نارضایتی عمومی کاربران از خدمات ارائه شده از مشکلات ناشی از آن است. این شرکت به خصوص خدمات اینترنت پرسرعت باید مورد بررسی و بررسی دقیق تری قرار گیرد.

زارع معاون مالی شرکت مخابرات ایران چندی پیش گفته بود: درآمد ماهانه این شرکت ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که در نهایت منجر به کاهش ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومانی شد که این موضوع نیز دلیل عدم پرداخت حقوق در کامل و به موقع برداشت بدهی های سال های اخیر و عدم امکان پرداخت آن به دلیل زیان دهی و همچنین کمبود ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومانی، باعث زیان مالی قابل توجهی در مخابرات شده است.

روح الله عباسپور در این خصوص در پاسخ به خبرنگار سیتنا درباره راهکاری که برای رفع مشکلات کارکنان و مستمری بگیران، ارتقای کیفیت خدمات و رفع زیان انباشته این شرکت به مخابرات ارائه می شود، گفت: معتقدیم که تعرفه این شرکت برای مخابرات ایران پایین است و با وجود افزایش جزئی هنوز کافی نیست.

سخنگوی کمیسیون صنعت و معدن شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد سوددهی داشت اما اکنون وضعیت خوبی ندارد و کارکنان نیز وضعیت خوبی ندارند.

عباسپور تاکید کرد: در روستاها نیز تماس هایی داریم که از خدمات این شرکت گلایه دارند و مخابرات باید با شورای رقابت، وزیر ارتباطات یا هر نهاد دیگری که می تواند به شرکت در رفع این مشکلات کمک کند مذاکره کند. و بازنگری در درآمدها انجام شود تا از ورشکستگی احتمالی شرکت مخابرات به دلیل تغییر تعرفه جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا