کشاورزی

برنج سال گذشته در انبارها باقی مانده است، اما واردات انجام می‌شود

وی با اشاره به مشکلات عدیده ای که شالیکاران در واردات برنج با آن مواجه هستند، گفت: واردات نیاز و کمیت تولید داخل را نادیده می گیرد، بنابراین برنج پارسال همچنان در انبارها باقی مانده و واردات انجام می شود. این امر باعث نارضایتی شدید کشاورزان شده است.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اگر برای واردات ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ پرداخت شود اما ارز با نرخ روز به کشاورزان داده شود، کشاورز نمی تواند با محصولات خارجی رقابت کند؛ بنابراین اگر برای واردات ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورزان ارز پرداخت شود. بنابراین پیشنهاد می کنم برای کاهش قیمت تمام شده محصولات، ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: اصلاح ساختار چای در سال ۷۹ بدهی کلانی به کارخانه ها داشت و بسیاری از این حساب ها با وجود جلسات متعدد و پیگیری ها بسته شد و نتیجه مثبتی حاصل نشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهم برای دریافت خط اعتباری و پرداخت به کشاورزان، کارخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط را از وضعیت مشکوک خارج کنند. کشاورزان که اکثر آنها کشاورزان تک کشت هستند، هنوز باید پرداخت شود. وقتی چنین اتفاقی بیفتد مجموعه ها می توانند وام گرفته و به کشاورزان پول بدهند و تا حدودی مشکلاتشان حل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا