اخبار اقتصاد ایران

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از ۸ اردیبهشت ماه | رشد ۲۱۵ درصدی صدور کارت‌ بازرگانی در گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد؛

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از حضور گیلان در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران خبر داد.

ایران تحلیل، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت: این نمایشگاه از ساعت ۸ الی ۱۲ برگزار می شود. اردیبهشت در ماه برگزار می شود و فرصت خوبی برای صادرکنندگان توانمند استان برای حضور پررنگ در بازارهای جهانی است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان دریچه و نماد صادرات ایران برپا شده است، خاطرنشان کرد: ایران اکسپو در ۵ دوره خود با ۷۰ کشور جهان ارتباط تجاری برقرار کرده و در دوره ششم که در اردیبهشت این ماه بر ۶ گروه محصول تمرکز خواهد کرد. صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات/صنایع فرش دستباف/صنایع دستی و گردشگری/پزشکی و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و فرآورده های شیمیایی/صنایع ساختمانی و خدمات فنی مهندسی/گروه پتروشیمی و علاقه مندان می توانند اطلاعات بیشتر را در وب سایت با آدرس www.irantsn.com رجوع شود

وی با اشاره به اختصاص بیشترین سهم صادرات استان به صنعت، معدن و صنایع معدنی، اذعان داشت: سهم صادرات صنعتی گیلان در سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۴. درصد از نظر ارزش دلاری و از نظر وزن دو درصد رشد را نشان می دهد.
دکتر پورحیدری همچنین در خصوص واردات از مبادی استان افزود: واردات در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزشی ۶۶ درصد رشد داشته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به رشد ۲۱۵ درصدی صدور کارت بازرگانی در سال گذشته، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۳۱۵ کارت بازرگانی صادر و ۶۷ کارت بازرگانی در سال گذشته متوقف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا