اخبار اقتصاد ایران

بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر ict در توسعه اقتصاد دیجیتال روستایی

مدیرکل پست گیلان گفت: با توسعه تجارت الکترونیک در روستاها و استفاده از ظرفیت حمل و نقل شرکت ملی پست، شرایطی فراهم می شود تا کالا و محصولات از روستاها به اقصی نقاط کشور به راحتی ارسال شود. که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار موجب توسعه می شود. در روستا اقتصادی خواهد شد.

ایران تحلیل صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت نشست مدیرکل پست گیلان با مدیران دفاتر فناوری اطلاعات شهرستان های شرق گیلان در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

در این جلسه محمدحسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان به تشریح رویکرد وزارت ارتباطات و شرکت ملی پست در خصوص توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه خدمات در روستاها پرداخت و دفاتر ICT را به عنوان نقاط تماس بیان کرد. در روستاها و در محل ارائه خدمات مورد توجه وزارت می باشد. و این دفاتر می توانند به عنوان واسطه بین مردم و تولیدکنندگان محصولات داخلی و مشاغل کوچک و خانگی ایفای نقش کنند.

وی افزود: با توسعه تجارت الکترونیک در روستاها و استفاده از ظرفیت حمل و نقل شرکت ملی پست، شرایطی فراهم می شود که کالا و محصولات از روستاها به اقصی نقاط کشور به راحتی ارسال شود که علاوه بر آن ایجاد اشتغال پایدار، منجر به توسعه اقتصادی در این روستا خواهد شد.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به ظهور فناوری های نوین در تجارت و کالاهای دیجیتال، رابط های پستی را نمونه ای از بسترهای تجارت الکترونیک برای کسب و کارها دانست و خاطرنشان کرد: دفاتر ICT روستایی می توانند تولیدکنندگان محصولات استراتژیک را شناسایی کرده و منجر به استفاده از این پلتفرم ها به منظور ارتقای بازارهای الکترونیکی.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه ضوابط و رعایت الزامات مربوط به پذیرش و توزیع مرسولات در دفاتر پست روستایی توسط کارشناسان پست گیلان تشریح شد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مدیرکل پست گیلان از مساعدت ابراهیم رامین فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان در برگزاری این جلسه تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا