اقتصاد جهان

بوئینگ اولین هواپیمای دریملاینر چین را بعد از 4 سال تحویل داد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از شبکه خبری CNBC، شرکت آمریکایی بوئینگ روز پنجشنبه برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۹ یک هواپیمای Dreamlines 787 را مستقیماً به یک شرکت هواپیمایی چینی تحویل داد.

به گفته این شبکه، تحویل هواپیمای دریم لاینر نقطه عطفی برای روابط بوئینگ و چین محسوب می شود و ممکن است امکان تحویل هواپیمای سودآور این شرکت یعنی مکس ۷۳۷ را فراهم کند.

بوئینگ روز پنجشنبه اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۹ خطوط هوایی جونیائو کارخانه بوئینگ اورت در واشنگتن را ترک کرده و به سمت شانگهای در حرکت است.

آخرین تحویل یک بوئینگ ۷۸۷ جدید به یک شرکت هواپیمایی چینی در سال ۲۰۲۱ از طریق یک شرکت لیزینگ واسطه بود.

بوئینگ این هواپیما را پس از آن به چین تحویل داد که این کشور واردات تعداد زیادی از بوئینگ ۷۳۷ مکس، پرفروش‌ترین جت مسافربری این شرکت را برای نزدیک به پنج سال متوقف کرد.

چین این هواپیما را در مارس ۲۰۱۹ پس از دومین سانحه مرگبار آن در حدود ۵ ماه، زمین گیر کرد و سایر کشورها نیز از این مسیر پیروی کردند. ایالات متحده همچنین ممنوعیت خود را در سال ۲۰۲۰ لغو کرد و سایرین نیز بعداً از آن پیروی کردند.

بوئینگ در تلاش است تا تولید و تحویل هواپیماهای جدید را افزایش دهد در حالی که سازندگان سهم بیشتری از هزینه یک هواپیما را از مشتریان دریافت می کنند.

به گفته جفریز بانک، بیش از یک سوم هواپیماهای تقریباً ۲۵۰ MAX بوئینگ متعلق به خطوط هوایی چین است. بوئینگ پس از تعلیق واردات آن هواپیما از چین، تعدادی هواپیمای بوئینگ مکس را به خطوط هوایی دیگر فروخته بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا