بانک و بیمه

بیمه کارآفرین کم بازده و کم ریسک!| سهامداران بیمه ای گوش به زنگ باشند

هادی بهرامی; بازار: با افزایش نرخ تورم و آسیب های ناشی از حوادث مختلف، روز به روز بر اهمیت صنعت بیمه افزوده شده و نقدینگی زیادی را به سمت خود جذب می کند. با تلاش شرکت های بیمه، اقتصاد فردی و به طور کلی اقتصاد کشور آسیبی از این اتفاقات نخواهد دید. بیمه طی سالیان متمادی جایگاه خود را به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی کشور مطرح کرده است. به این ترتیب این صنعت با رونق بخشیدن به فعالیت های اقتصادی یک جامعه کمک زیادی به توسعه کشورها از جمله ایران کرده است. همانند سایر صنایع، عرضه اولیه سهام شرکت های بیمه نیز به افزایش نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک می کند. بنابراین توجه به تحرکات این صنعت حائز اهمیت است. خیلی از شرکت های بیمه آمده اند و دارند با هم رقابت می کنند. در این مقاله به تحلیل و بررسی چهار سهم بیمه با نسبت P/E کمتر می پردازیم.

آنالیز آگاهانه بیمه دانا
تحلیل بنیادی: بیمه دانا در حال حاضر بیش از ۷ درصد از سهم بیمه کشور را در اختیار دارد و یکی از بزرگترین شرکت های بیمه ای و دولتی محسوب می شود. بیمه دانا انواع بیمه نامه ها از جمله بیمه مسئولیت، بیمه اشخاص، بیمه آتش سوزی، بیمه مسافرتی، بیمه پایان درمان، بیمه مسئولیت، بیمه حوادث، بیمه فنی و بیمه عمر را پوشش می دهد. سود خالص شرکت با نسبت قیمت به درآمد ۱.۱ ۶.۴۳ میلیارد تومان است که نسبت به دو سال قبل ۶۰۰۰ درصد افزایش داشته و زیان سنگین ۲۸۰۰ میلیارد تومانی سال قبل را جبران کرده است.
تحلیل تکنیکال: قیمت در کانال روند صعودی ۱۰ ساله و در حمایت میان مدت قرار دارد. در صورت از دست رفتن محدوده ۳۶۰ تومانی، شاهد ادامه نزول تا حمایت معتبر ۲۸۰ تومانی خواهیم بود. با توجه به سودآوری شرکت، ارزش های زیر ۳۰۰ تومان می تواند زمینه سرمایه گذاری جذابی برای سرمایه گذاران باشد.

قیمت بیمه سینا از روند نزولی میان مدت خارج شده و در صورت حفظ حمایت ۱۹۳ تومانی با افزایش تقاضا می تواند به اهداف ۳۰۰، ۳۹۰ و ۶۰۰ تومان برسد.

وسین | تحلیل بیمه سینا
تحلیل بنیادی: شرکت بیمه سینا وابسته به بنیاد مصطفان، بنیاد علوی، شرکت لیزینگ سینا و بانک سینا است و حدود ۱۸ سال است که به متقاضیان بیمه نامه های مختلف از جمله بیمه اشخاص، بیمه مسئولیت و … خدمات بیمه ای ارائه می کند. کارکرد. بیمه سینا فعالیت حرفه ای خود را در صنعت بیمه ابتدا با سرمایه ۱۴ میلیارد تومان آغاز کرد، سپس در سال ۱۳۸۴ با افزایش سرمایه به ۲۱ میلیارد تومان و در سال ۱۳۸۷ به ۴۰ میلیارد تومان رسید. سود خالص شرکت ۳۰۹ میلیارد تومان با نسبت قیمت به سود ۱.۹ است که نسبت به دو سال قبل تغییری نکرده است. اما زیان سنگین ۵۸۰ میلیارد تومانی سال گذشته با افزایش ۳۰۰ درصدی را به طور کامل جبران کرد.
تحلیل تکنیکال: قیمت از روند نزولی میان مدت خود خارج شده و با حفظ سطح حمایت ۱۹۳ تومانی می تواند با افزایش تقاضا به اهداف ۳۰۰، ۳۹۰ و ۶۰۰ تومانی دست یابد.

کوثر | تحلیل بیمه کوثر
تحلیل بنیادی: شرکت بیمه کوثر خدمات مختلفی را در حوزه های مختلف بیمه ای از جمله مسئولیت، بیمه نامه های شخصی، آتش سوزی، عمر و بیمه تکمیلی به بیمه شدگان ارائه می دهد. در بیمه مسئولیت بیشترین تعداد بیمه نامه صادر شده را نسبت به سایر حوزه های بیمه ای به خود اختصاص داده است و سهم ۳ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. بیمه را پوشش می دهد. سود خالص شرکت ۱۶۲۰ میلیارد تومان با نسبت قیمت به سود ۴.۳ است که نسبت به دو سال قبل ۲۹ درصد و نسبت به سال قبل ۱۳۸ درصد افزایش داشته است.
تحلیل تکنیکال: قیمت در محدوده معاملاتی ۴ ساله و یک مثلث صعودی میان مدت است. اگر از محدوده ۳۴۰ تومان عبور کنید، می توانید انتظار رشد ۲۰ درصدی را داشته باشید و اگر از محدوده مقاومتی قوی ۴۰۰ تومان عبور کنید، می توانید رشد عظیمی را انتظار داشته باشید. در صورت از بین رفتن پشتیبانی ۲۹۰ تومانی، پشتیبانی معتبر ۲۰۰ تومانی برای جمع آوری موجود است.

در حال حاضر بیمه کارآفرین به مقاومت ۳۰۰ تومانی نزدیک شده است و در صورت شکستن این محدوده قوی می توان به افزایش بیشتر به سمت اهداف ۳۵۰ و ۴۲۰ تومانی امیدوار بود. در غیر این صورت حمایت معتبر سهام ۲۳۰ تومان برای انباشت سرمایه گذار و سکوی پرتاب است. نمودار قیمت بیمه کسب و کار به ما نشان می دهد که از نظر نوسانات ریسک نسبتا کمتری دارد و سود کمتری دارد

و ایجاد تجزیه و تحلیل از بیمه کسب و کار
تحلیل بنیادی: شرکت بیمه کارابیر یک شرکت بیمه دولتی و خصوصی وابسته به چندین شرکت خصوصی مهندسی و ساختمانی و بانک کارابیر است که صاحبان اصلی سهام آن هستند. از جمله بیمه نامه های شرکت بیمه بازرگانی می توان به بیمه عمر کسب و کار، بیمه مسئولیت بازرگانی، بیمه مسئولیت تجاری، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی و سایر حوادث اشاره کرد. سود خالص شرکت با نسبت قیمت به سود ۵.۸ در سال ۱۴۰۲ با ۱۱۶ درصد افزایش نسبت به دو سال قبل، ۵۵۰ میلیارد تومان است و در سه سال اخیر رشد سود تقسیمی خوبی را به ثبت رسانده است.
تحلیل تکنیکال: پس از افزایش ۶۴ درصدی قیمت در سال ۱۴۰۱ و کاهش شاخص کل بورس، نمودار قیمت شرکت وارد فاز اصلاحی شده و در حال حاضر به مقاومت ۳۰۰ تومان نزدیک شده است و در صورتی که به میزان زیادی از این محدوده فراتر رود. حاشیه، ممکن است حتی بیشتر هم افزایش یابد. او به اهداف ۳۵۰ و ۴۲۰ تومان امیدوار بود. در غیر این صورت حمایت معتبر سهام ۲۳۰ تومان برای انباشت سرمایه گذار و سکوی پرتاب است. نمودار قیمت بیمه کسب و کار به ما نشان می دهد که از نظر نوسانات ریسک نسبتا کمتری دارد و سود کمتری دارد.

از سال ۲۰۱۹ نمودار شاخص صنعت بیمه فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اوج جدیدی را ثبت کرد و در حمایت از ۹۲۸۳۰ واحد ۲۷ درصد کاهش یافت. در غیر این صورت، حد پایین معتبر ۷۷۰۰۰ واحد موجود است

تحلیل شاخص کل صنعت بیمه
سود خالص صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ ۱۷۲۰۰ میلیارد تومان است و نسبت قیمت به درآمد به ۱۱.۶ رسیده است. شرکت بیمه دانا و سپس کارابهان از نظر سودآوری نسبتاً بیشتر، شرکت بیمه کوثر و سپس دانا در کارایی قیمت رشد نسبتاً بیشتری داشته اند. از سال ۲۰۱۹ نمودار شاخص صنعت بیمه فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اوج جدیدی را ثبت کرد و در حمایت از ۹۲۸۳۰ واحد ۲۷ درصد کاهش یافت. در غیر این صورت، حد پایین معتبر ۷۷۰۰۰ واحد موجود است.

آخرین کلمه
صنعت بیمه نه تنها به اقتصاد کشور بلکه به امنیت مالی و جانی مردم کمک می کند. بنابراین برای سرمایه گذاری باید گزارش های مالی شرکت ها و نمودار قیمت آنها را بررسی کنیم و سپس سهام بخریم. برای اینکه شاخص و قیمت سهام بیمه افزایش یابد، باید تقاضا، ارزش معاملات خرید، حمایت دولت و جذابیت شرکت ها برای مردم افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا