ورزشی

تاریخ‌سازی فوتسال افغانستان با مربی ایرانی

تیم های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان برای تعیین آخرین سهمیه قاره آسیا برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ امروز یکشنبه ساعت ۸:۳۰ در تایلند به مصاف هم رفتند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در این دیدار توانست با گل قنبری از حریف خود پیش بیفتد و با برتری نیمه اول به رختکن برود. در آغاز نیمه دوم، افغانستان بهترین تیم میدان بود و بازیکنان این تیم با بدشانسی چندین بار شوت کردند. تیر گل زده شد اما این تیم در نهایت توانست با گل غلامی برای دومین بار به گل برسد.

بازیکنان قرقیزستان که جام جهانی را شکست خورده بودند در دقیقه ۳۰ توانستند یکی از گل ها را جبران کنند. اکبر کاظمی در دقیقه ۳۱ موفق شد گل سوم افغانستان را وارد دروازه قرقیزستان کند.

در دقیقه ۳۵ در حالی که بازیکنان قرقیزستان روی پاور پلی بودند و با ۵ بازیکن حمله کردند، توپ به دست بازیکنان افغانستان رسید و مهدی نوروزی از این فرصت استفاده کرد و دروازه خالی حریف را باز کرد. در دقیقه ۳۷ تیم قرقیزستان موفق شد اختلاف را به ۲ گل برساند.

مهران غلامی در دقیقه ۳۹ موفق شد گل پنجم افغانستان را به ثمر برساند. قرقیزستان در ثانیه های پایانی یکی از گل ها را جبران کرد تا این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ به سود افغانستان به پایان برسد.

به این ترتیب تیم ملی فوتسال افغانستان به همراه تیم های ایران، تایلند، تاجیکستان و ازبکستان به عنوان آخرین سهمیه قاره آسیا جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را به دست آورد.

تیم ملی فوتسال افغانستان با هدایت مجید مرتضایی سرمربی ایرانی خود عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و خود را پدیده این دوره از مسابقات معرفی کرد و در نهایت توانست عنوان پنجمی را از آن خود کند.

مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ پس از جام ملت های آسیا برگزار شد. طبق قوانین ۴ تیم برتر جام ملت های آسیا که به مرحله نیمه نهایی راه یافته اند می توانند در جام جهانی شرکت کنند. اما از آنجایی که ازبکستان به دلیل میزبانی جام جهانی جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است، بازی های پلی آف بین تیم های شکست خورده در مرحله یک چهارم نهایی (افغانستان، قرقیزستان، ویتنام، عراق) برگزار شد تا آخرین سهمیه آسیایی در جام جهانی به پایان برسد. تصمیم گیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا