محیط زیست

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه جوی و ناپایداری های محلی طی امروز در نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی ناپایدار به صورت بارش های سیل آسا گاهی وزش باد شدید در روزهای جمعه و شنبه در نواحی شرقی، جنوبی و مرکزی استان ادامه خواهد داشت. سایر مناطق استان در ساعات عصر گاهی افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور اخطاریه هواشناسی تراز زرد با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت در استان اظهار داشت. آب گرفتگی معابر، روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت، نهال ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و کشاورزی وجود دارد.

با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در مناطق جنوبی و شرقی استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خوردن و کویر، دهقانانسمیرم، شهرضا، مهاباد، نایین، نطنز و غیره نسخه وی گفت: شهروندان از تردد به ویژه برون شهری خودداری کرده و در ساعات آینده در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف کرده و در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

حاجی بابایی تصریح کرد: ضرورت آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی مسیل ها و آبراه ها، اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش می یابد، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سانتی گراد و کمینه خواهد رسید. دمای هوا فردا صبح به ۱۱ درجه سانتیگراد می رسد.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد و خوانسار با دمای ۴ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا