بانک و بیمه

تسویه ۲۵ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تأمین‌ اجتماعی

به گزارش ایران تحلیل، سید مرتضی حسینی معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی گفت: رویکرد دولت سیزدهم مردم در زمینه تسویه مطالبات وضعیت سازمان تامین اجتماعی بسیار مثبت تر از گذشته است و وسعت و کیفیت وظایف در این دولت منحصر به فرد است.

حسینی افزود: در دو سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان از بدهی دولت پرداخت شده است و امسال بر اساس پیش بینی های بودجه امسال حداقل ۷۰ میلیارد تومان تا پایان سال پرداخت می شود. و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده که در نهایت بودجه کشور تصویب می شود. میلیاردها تومان بدهی بیمه ای دولت به سازمان تامین اجتماعی باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب دولت سیزدهم در پرداخت بدهی های بیمه ای خود عملکرد بسیار چشمگیری داشته و می خواهد از رشد تصاعدی این بدهی ها جلوگیری کند و مهمتر از آن مالکیت شرکت هایی که برای این بدهی ها به سازمان سپرده شده بود تا حد زیادی از جمله آنهاست. بهترین شرکت های جهان.» کشور.

معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی تامین اجتماعی رئیس جمهور گفت: دولت با واگذاری ۱۷ درصد از سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که از یک سو باقی مانده سهام دولت در این شرکت بود، رویکرد خروج از کارآفرینی را ادامه داده و از سوی دیگر شرکتی ارزشمند بورسی با ارزش بالا ایجاد کرده است. وی حدود ۲۵ میلیارد تومان در ازای بدهی بیمه ای به سازمان تامین اجتماعی به این سازمان داد.

حسینی از عملکرد دولت سیزدهم مردم در زمینه بازپرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی قدردانی کرد و تصریح کرد: بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان که امروز و فردا تامینات آنها از این سازمان تامین می شود، دو انتظار جدی و مهم از این سازمان دارند. دولت. اولاً اینکه دولت بدهی خود به تامین اجتماعی را به طور کامل پرداخت کند و ثانیاً در پرداخت بدهی های سال آینده خود ترکیب نقدینگی و شرکت های ارزشمند در دستور کار دولت قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا