بانک و بیمه

تعلل در تصمیم‌گیری از مشکلات ناترازی منابع صندوق‌های بازنشستگی است

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی با بیان اینکه عدالت محوری و قانون گرایی ملاک همه تصمیمات و اصلاحات است، افزود: اساس نظام جمهوری اسلامی بر اصل عدالت استوار است. در همه تصمیمات و تصمیمات باید عدالت و قانونمندی را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در مواردی که نیاز به اصلاحات است باید جهادی و با روحیه بسیجی وارد میدان عمل شد، افزود: رویکرد بسیج در تضاد با روی دست گذاشتن است و نگاه ایشان بر حل مشکل است.

موسوی ادامه داد: اگر قوانین نیاز به تغییر دارد باید با عدالت و قانون مداری آن را تغییر دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: تجربه دو سال و نیم اخیر در حوزه حاکمیت تامین اجتماعی نشان داده است که باید قانون را محور همه فعالیت ها و تصمیم گیری ها قرار دهیم چرا که قانون یک تصمیم است. مطابق با شرایط است و به نوعی با عدالت ارتباط دارد.

موسوی با بیان اینکه قانون معیار عمل و ایجاد نظم است، افزود: محوریت قانون در تصمیم گیری بسته به شرایط بسیار مهم است و وقتی تصمیمی گرفته می شود همه باید به آن پایبند باشند.

موسوی با اشاره به اینکه بیمه و صندوق های بازنشستگی تابع تصمیمات نظام حقوقی هستند، گفت: اگر نیاز به اصلاحات اساسی است، باید این تصمیم گرفته شود، زیرا یکی از مشکلات عدم تطابق منابع صندوق ها، تاخیر در تصمیم گیری است. -تولید .”

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در آینده برای نابرابری صندوق های بازنشستگی راه حلی پیدا کنیم باید تن به اصلاحات همه جانبه در همه حوزه های درآمد بیمه ای، درآمد کسب و کار، ارزش آفرینی در بنگاه ها و… ساختارها و مدیریت بدهیم.

رئیس هیئت مدیره نهاد بیمه اجتماعی تاکید کرد: اصلاحات ساختاری در برخی جاها ضروری است. در این مدیریت و با رویکرد بسیجیان و اندیشمندان باید کارهای بزرگتری انجام دهیم. یک جاهایی نیاز به اصلاحات و کارهای فنی و مهندسی داریم. اصلاحات را کوچک و تکه تکه نبینید و رویکرد کوچک را در پیش نگیرید.

هاشمی تاکید کرد: آینده نظام و آینده کارگران و مستمری بگیران به اندازه حال برای ما مهم است. این رویکرد ایجاب می کند که دور هم جمع شویم و کارهای اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به اقدامات کلان تامین اجتماعی که در سال گذشته ابلاغ شده است، افزود: این اقدامات بخشی از گفتمان است و همه موضوعاتی مانند مستمری بگیران، کارمندان، نارضایتی ها، الزام محاسبات بیمه ای و مطالبات غیرواقعی از کارمندان و کارفرمایان در آن دیده می شود. آن را، و راه حل هایی برای آن وجود دارد. تهیه شده بود.

موسوی گفت: با همکاری خوبی که هم اکنون بین ارکان سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار، هیات امنا، هیات مدیره، شرکای اجتماعی و سازمان های بازنشستگی و کارگری وجود دارد، بسیار امیدواریم. آینده و آینده بسیار روشنی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این سازمان را نهادی تاثیرگذار در عرصه اقتصادی و اجتماعی توصیف کرد که رسالت آن ارتقای رشد و شکوفایی بازار شرکت ها و همچنین حفاظت از نیروی انسانی است.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور دارای ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده اولیه و ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری بگیر است و ضریب حمایتی این سازمان ۴.۲ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا