اقتصاد جهان

تولید خودرو ایران با رشد 12 درصدی به مرز 1.2 میلیون رسید

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، سازمان بین المللی وسایل نقلیه موتوری در تازه ترین گزارش خود از تولید یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ دستگاه خودرو در ایران در سال گذشته خبر داد.

از این تعداد یک میلیون و ۸۷ هزار و ۲۹۵ دستگاه خودرو سواری و بقیه خودروهای تجاری سبک و سنگین بوده است.

تولید خودروهای ایرانی امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است. ایران در سال ۲۰۲۲ یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۱۵ خودرو تولید کرده است.

مجموع تولید جهانی خودرو نیز در سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۹۳ میلیون و ۵۴۶ هزار دستگاه رسید.

ایران ۱.۳ درصد از کل تولید جهانی خودرو در سال ۲۰۱۳ را به خود اختصاص داده و شانزدهمین تولیدکننده بزرگ این محصول در جهان است.

تولید خودرو ایران در سال جاری از کشورهایی مانند انگلیس، سوئد، ایتالیا، هلند، بلژیک، اتریش، روسیه، مالزی و تایوان بیشتر شد. انگلیس امسال یک میلیون و ۲۵ هزار خودرو تولید کرد. فرانسه که زمانی بازار ایران را در دست داشت، در سال ۲۰۲۳ تنها ۳۱۷ هزار خودرو بیشتر از ایران تولید کرد.

چین سه برابر بیشتر از آمریکا خودرو تولید کرد

چین بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۳ خواهد بود. تولید خودرو چین در سال جاری به ۳۰ میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه رسید که ۱۲ درصد افزایش داشت. آمریکا با تولید ۱۰ میلیون و ۶۱۱ هزار دستگاه در رتبه دوم جهان و ژاپن با تولید ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار دستگاه در رتبه سوم جهان قرار دارند. کشورهای هند، کره جنوبی، آلمان، مکزیک، اسپانیا، برزیل، تایلند، کانادا، فرانسه، ترکیه، جمهوری چک و اندونزی در رتبه های چهارم تا پانزدهم قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا