بانک و بیمه

جزئیات حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران اعلام شد

به گزارش ایران تحلیل، پیرو بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصویب کمیسیون ارزی بانک مبنی بر موافقت با تحویل و فروش شمش طلا به صورت مزایده شخصی، خریداران می توانند شمش طلا را در مرکز خرید شمش خریداری کنند. با ارائه مدارک لازم و طی تشریفات رسمی. مبادله ایران.

بر اساس دستورالعمل حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، متقاضیان خرید شمش طلا در مرکز مبادلات ایران شامل «فروشندگان بزرگ شمش با جواز کسب و کار مجاز و معتبر» و «تولیدکننده» هستند. و سازندگان فعال مصنوعات طلا با جواز کسب مجاز و معتبر.» و «فروشندگان طلای ذوب شده دارای مجوز کسب مجاز و معتبر هستند».

شایان ذکر است در میان مدارک دریافتی مرکز مبادلات ایران از متقاضی خرید شمش طلا، «اصل نامه درخواست شرکت در مزایده (منتشر شده در سایت رسمی www.ice.ir)» نیز وجود دارد. و آن اصل متعلق به کارت ملی، «اصل جواز کسب و اصل رسید، سپرده بانکی سپرده»، «اصل گواهی امضای سردفتر اسناد رسمی به نام مرکز مبادلات ارز و طلای ایران» و «آخرین آگهی در روزنامه رسمی». (ویژه اشخاص حقوقی)».

خریدار از لحظه انتشار آگهی مزایده تا ساعت ۱۶ یک روز کاری قبل از جلسه مزایده فرصت دارد وجه سپرده را به حساب واسط مرکز مبادلات ایران واریز کند.

حداقل و حداکثر حجم خرید
شمش طلای قابل تحویل به صرافی ایران استاندارد، احراز هویت، یک کیلوگرم وزن و حداقل محتوای آن ۹۹۵ بر میل باشد. خریدار می تواند حداقل یک عدد و حداکثر سه عدد شمش طلا خریداری کند.

هزینه حراج
کارمزد حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ایران دو در هزار ارزش معاملاتی (در مجموع چهار در هزار) برای هر یک از طرفین حراج می باشد.

جلسه معاملاتی
حراج حضوری شمش طلا از ساعت ۱۲ ظهر در مرکز مبادلات ایران آغاز و تا پایان شمش طلای قابل فروش در حراج ادامه دارد. حتی در صورت عدم ارائه پیشنهاد از سوی متقاضیان به مدت ۱۵ دقیقه، پایان جلسه مزایده اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا