ارزهای دیجیتال

شرکت سیرکل برای عرضه اولیه سهام اقدام می‌کند


به گزارش ایران تحلیل، سیرکل اینترنت فایننشال، ناشر USD Coin (USDC) که دومین استیبل کوین بزرگ جهان محسوب می شود، عرضه اولیه عمومی (IPO) خود را به صورت مخفیانه انجام داده است. این شرکت این گام مهم را در پی تاییدیه های اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برداشت. SEC اخیراً معاملات ETF بیت کوین (BTC) در صرافی ها را تأیید کرده است.

حرکت دایره برای عمومی شدن در یک بیانیه مطبوعاتی در روز پنجشنبه اعلام شد. در این اطلاعیه آمده است که عرضه اولیه سهام پس از تکمیل فرآیند بررسی SEC و با توجه به شرایط بازار و سایر عوامل انجام خواهد شد. با این حال، این شرکت هنوز تعداد سهامی که می‌فروشد یا محدوده قیمتی عرضه‌اش را مشخص نکرده است.

یک تغییر اساسی در بازار استیبل کوین

تصمیم برای عرضه عمومی نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در صنعت ارزهای دیجیتال است. تنها تعداد کمی از شرکت‌های فعال در صنعت ارزهای دیجیتال چنین اقدامی را انجام داده‌اند و تعداد آنها در میان شرکت‌های صادرکننده استیبل کوین حتی کمتر است.

استیبل کوین‌هایی مانند USDC، توکن‌های ارز دیجیتالی هستند که توسط دارایی‌هایی با ارزش نسبتاً پایدار مانند دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند. USDC با ارزش بازار ۲۵ میلیارد دلاری، پس از توکن USDT تتر (با ارزش بازار ۹۴ میلیارد دلار) در رتبه دوم قرار دارد.

پول نقد USDC و ذخایر خزانه داری در کوین بیس نگهداری می شود. کوین بیس یک صرافی ارزهای دیجیتال عمومی و حسابرسی شده است که همچنین دارای سهام Circle است. ناگفته نماند که سهام کوین بیس (COIN) نسبت به ماه گذشته ۹.۶۱ درصد افزایش یافته است.

این شرکت در جولای ۲۰۲۳ اعلام کرد که سرمایه گذاری در مشاغل غیر اصلی را متوقف کرده و تعدادی از کارمندان خود را اخراج کرده است. به دنبال کاهش هزینه ها پس از بازار نزولی شدید در سال ۲۰۲۲، اخراج ها یک روند رایج در بین شرکت های ارزهای دیجیتال است.

یک نقطه عطف بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال

پس از تایید این وجوه در چهارشنبه گذشته، گری گنسلر، رئیس SEC، گفت که تایید این وجوه توسط آژانس به هیچ وجه نباید نشان دهنده تمایل کمیسیون برای تایید استانداردهایی برای فهرست کردن این دارایی ها به عنوان اوراق بهادار باشد.

حرکت محرمانه Circle برای عمومی شدن نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی در صنعت ارزهای دیجیتال است و نشان‌دهنده بلوغ فزاینده و پذیرش عمومی دارایی‌های دیجیتال است. با توجه به تحولات بازار فعلی، این حرکت می‌تواند راه را برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال بیشتر برای مشارکت در عرضه‌های عمومی روان و ادغام بیشتر صنعت ارزهای دیجیتال در فضای بازار مالی سنتی هموار کند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا