اخبار بورس

جزئیات واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک ملت و تجارت

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامواگذاری دو تیم بزرگ فوتبال پایتخت توسط دولت سابقه طولانی دارد و در این سال ها کمتر زمانی پیش می آید که واگذاری این دو تیم خبرساز رسانه ها نشود. با این حال، در ماه های اخیر این مشکل بدتر شده است و این بار باید چنین باشد استقلال و پرسپولیس به دو بانک بزرگ کشور واگذار شود! این واگذاری که با حاشیه هایی نیز همراه بود، نارضایتی مردم در بازار سرمایه را نیز در پی داشته است. چه خبر؟

صندوق های بازنشستگی در میان اعتراض بازنشستگان از خرید خودداری کردند!

موضوع واگذاری این دو باشگاه از زمان وزارت کیومرث هاشمی وزیر ورزش با جدیت بیشتری پیگیری و بررسی شد. حساسیت دولت مبنی بر اینکه دو باشگاه نباید به افراد واگذار شودشرکت های مختلفی برای در اختیار گرفتن مدیریت استقلال و پرسپولیس مذاکره کردند. نامی که در ابتدا برای تصاحب باشگاه پرسپولیس مطرح شده بود، سه صندوق عمده (صندوق بازنشستگی، صندوق زمین و صندوق عشایر) وجود داشت. آن باشگاه باید باشد پرسپولیس به عنوان بخشودگی بدهی تحویل داده شود. این موضوع نیز مورد تایید دولت قرار گرفت اما با ایجاد فضای خبری و اعتراض مستمری بگیران، این تصمیم به سرعت رد شد و به همین دلیل دستور تدبیر جدیدی صادر شد.

شستا پرسپولیس می خواهد هلدینگ خلیج فارس استقلال!

روز شانزدهم اسفند ماه، موجودی پرسپولیس به شستا تحویل داده شد اما در نهایت این پرونده به نتیجه نرسید.

بانک ملت و بانک تجارت پا پیش گذاشتند! | آیا رنگ لوگو مهم بود؟

یازدهم فروردین روز موعود تسلیم پرسپولیس!

تسلیم پرسپولیس در یک روز یازدهم فروردین این اتفاق می افتد و در همان روز تفکیک مالکیت دو باشگاه انجام می شود و سپس روند کار به گونه ای می شود که استقلال به مالکیت بانک تجارت در می آید. در تقسیم بندی فعلی وزارت ورزش (دولت) یک یا دو کرسی در هیئت مدیره و سه تا چهار کرسی در بانک ها دارد. دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، ۱۰ درصد از سهام در حال حاضر آزادانه در دسترس بود OTC تحویل داده شد.

در اطلاعیه روز از طریق پیشخوان موجود است یازدهم فروردین ماه مانند زمان نهایی واگذاری ۵۱ درصد سهام پرسپولیس گفت. تمرین سه

انتقاد اهالی بازار سرمایه از واگذاری

همه به نوعی فوتبال را دوست دارند و طرفدار این دو تیم پایتخت هستند! اما این نوع انتقال همواره مورد انتقاد بوده است. به خصوص که ورود این دو تیم پرطرفدار به بازار سرمایه با شایعات و حدیث هایی همراه بود و مخالفان زیادی داشت. ایراداتی که به مرور زمان مشخص شد که چقدر صحت دارند.

یکی از انتقادات جدی اهالی بازار سرمایه به این واگذاری این است که با واگذاری این دو باشگاه زیان ده به دو بانک، این ضرر نیز به آنها وارد می شود. ضرری که در نهایت سهامداران این دو بانک متحمل خواهند شد!

انتقاد دیگر این است که در سال های اخیر تلاشی برای متوقف کردن بانک ها توسط بانک ها نداشته اند؟ پس در این صورت چطور این دو بانک این قانون را زیر پا می گذارند و این دو تیم را می خرند؟

در نهایت این سوال پیش می آید که چرا نباید این دو باشگاه به افراد واگذار شود و خصوصی سازی واقعی رخ دهد؟ چرا نباید حق پخش بگیرند؟ چه حق پخشی می تواند مشکلات این دو تیم را حل کند و از زیان ده شدن آنها جلوگیری کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا