فناوری

جمع‌آوری ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و زیستی برای مردم غزه

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر، حسین کولیوند امروز – شنبه ۳۰ دی – وی در نشست خبری از برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از غزه در ایران خبر داد و اظهار داشت: پس از حملات وحشیانه صهیونیست ها. رژیم علیه غیرنظامیان غزه و به ویژه زنان، کودکان و مراکز درمانی و کادر پزشکی، با توجه به اینکه اقدام رژیم صهیونیستی بدیهی تلقی می شود، مکاتبات زیادی با جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان داشته ایم. در نهایت با نقض قوانین بین المللی بشردوستانه با برگزاری این کنفرانس موافقت شد و کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه با هدف ایجاد راه حل های جهانی برای امداد رسانی فوری، هماهنگی منسجم با جنبش صلیب سرخ، بررسی راهکارهای مناسب برای آتش بس پایدار. و برقراری آتش بس پایدار صندوق بین المللی اضطراری با حضور روسای جمهور و دبیران کل جمعیت کشور و هلال احمر در کشورهای آسیایی، اقیانوسیه و آفریقایی برگزار می شود.

وی افزود: تاکنون هماهنگی های لازم را با فدراسیون و کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص غزه انجام داده ایم و بیانیه های خوبی صادر شد، چندین کار جدی برای کمک رسانی پیگیری شد، اما کمک رسانی همچنان بسیار ادامه دارد. آهسته. تدریجی.” مثلا هر کامیونی که از مرز می آید رفح حمل شده، باید حداقل دو هفته بازرسی شود.

رئیس جمعیت هلال احمر بررسی وضعیت کنونی غزه و آتش بس و ایجاد صندوق مشترک را از محورهای اصلی این همایش اعلام کرد و گفت: در مجموع به دنبال کار عملیاتی برای تسهیل هستیم. ارائه خدمات». کمک، ما هم علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حقوق بشردوستانه اعلام جنایت کردیم آمار و اسناد آن را به دادستان لاهه ارائه کردیم.

وی درباره میزان کمک های جمع آوری شده برای مردم غزه گفت: تاکنون ۱۰ هزار تن مواد غذایی و بیولوژیکی برای مردم غزه جمع آوری شده است و کمک های نقدی زیادی از سوی مردم انجام شده و به دست ما رسیده است. آماده شدن برای اعزام از همان روزهای اول. کادر درمانی و ساخت بیمارستان صحرایی را اعلام کردیم و این آمادگی همچنان وجود دارد.

کولیوند ادامه داد: بیش از ۱۰۰ روز از آغاز عملیات بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای جمع آوری کمک های مردمی به غزه می گذرد و اجرای آن همچنان ادامه دارد. هموطنان می توانند کمک های نقدی خود را به مردم غزه به شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۹۹۹۹۸* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۱۶* با کد بانک مرکزی با کد ۲۲۳*۲۲۳* با کد بانک مرکزی ارسال کنند. سپرده.

وی از همکاری دو میلیون و ۹۰۰ هزار داوطلب با جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: این افراد توسط سازمان داوطلبان یا سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شناسایی و جذب می شوند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر از نخبگان با جمعیت هلال احمر همکاری می کنند. . . .

رئیس جمعیت هلال احمر از خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امداد و نجات خبر داد و گفت: یکی از چالش های ما در جمعیت هلال احمر بحث توان لجستیکی و فرسودگی ناوگان خودرویی بود که تا حدودی جبران شد. نیروهای امدادی». خرید این خودروها، خرید هلیکوپتر. در صورت تامین و تخصیص منابع، امکان دید در شب نیز وجود دارد.

وی با اشاره به بیمه امدادگران هلال احمر گفت: در حال حاضر هیچ امدادی نیست که حتی با چهار شیفت ۲۴ ساعته بیمه نباشد هرچند در بهمن در این ماه یک سازمان جدید در این زمینه داریم. و به زودی هشت هزار امدادگر جدید به این سازمان خواهند پیوست. نجات خواهد بود. همچنین ۴۰ هزار امدادگر آموزش های تخصصی دیده اند.

کولیوند در پاسخ به سوالی درباره خدمت سربازی در هلال احمر افزود: طبق توافقی که با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم، هر ساله از بین داوطلبانی که همکاری داشته اند ظرفیتی به هلال احمر اختصاص داده شده است. هلال احمر جمعیت هلال احمر افراد قبل از ثبت نام خدمت سربازی خود را تحت عنوان امریه در جمعیت هلال احمر سپری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا