اخبار اقتصاد ایران

خودرو جدید ژاپنی به بازار ایران رسید+ مشخصات سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز یک سدان کامپکت به حساب می آید، بنابراین نباید انتظار مشخصات فنی خیره کننده ای از آن داشته باشید. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

ایران تحلیل به نقل از دیجیاتو، سوزوکی سیاز یک سدان جمع و جور است، بنابراین نباید انتظار مشخصات فنی خیره کننده ای از آن داشت. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. به نظر می رسد این موتور در کنار وزن ۱۰۶۵ کیلوگرمی خودرو برای مصرف معمولی کافی باشد.

سوزوکی سیاز محصول وارداتی شرکت رساموتور خاورمیانه است که هم اکنون در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی موجود می باشد.

اخبار نگران کننده واردات خودرو هر روز بیشتر از گذشته به گوش می رسد، پس بهتر است در این مدت کوتاه به معدود خودروهای وارداتی از برندهای چینی و غیر چینی توجه کنیم.

این در حالی است که رسا موتور خاورمیانه قصد دارد عملکرد متفاوتی از خود به نمایش بگذارد. این شرکت سوزوکی سیاز را نیز در کنار GS 3 به سیستم خودروهای وارداتی معرفی کرده است.این خودرو یک سدان اقتصادی محسوب می شود و در صورت قیمت گذاری صحیح از شانس موفقیت بالایی در بازار ایران برخوردار است.

سوزوکی سیاز، تویوتا برای هندی ها!

اگر کلمه سوزوکی سیاز را در گوگل جستجو کنید، تصاویری از این خودرو با دو ظاهر متفاوت را مشاهده خواهید کرد. این خودرو در واقع دو نسخه دارد. نسخه اولیه سوزوکی سیاز با جلوپنجره کرومی و ظاهری ساده تر بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تولید شد.نسخه جدیدتر این خودرو که راساموتور قصد دارد آن را به بازار ایران وارد کند از سال ۲۰۱۸ تولید شده است.این خودرو مجهز به یک مشبک و چراغ با طراحی جدید.

نکته جالب سوزوکی سیاز تولید آن با برند تویوتا در هند است. این خودرو با نام تویوتا بلتا در هند به فروش می رسد. به طور کلی سوزوکی سیاز محصولی برای بازارهای در حال توسعه است و در سایت های تولیدی خارج از ژاپن تولید می شود. این خودرو در هند، چین، میانمار، الجزایر و تایلند مونتاژ می شود.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز یک سدان کامپکت به حساب می آید، بنابراین نباید انتظار مشخصات فنی خیره کننده ای از آن داشته باشید. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. به نظر می رسد این موتور در کنار وزن ۱۰۶۵ کیلوگرمی خودرو برای مصرف معمولی کافی باشد.

وضعیت در بخش گیربکس نیز چندان جذاب نیست. گیربکس چهار سرعته وظیفه انتقال نیرو را در این خودرو بر عهده دارد که انتخابی بسیار اقتصادی و قدیمی است. البته این گیربکس مجهز به قابلیت اوردرایو است تا رانندگی در جاده های برون شهری برای راننده مشکل ساز نشود.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ سوزوکی سیاز با این مشخصات ۱۴ ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت مقرون به صرفه برگ برنده این خودرو است. سدان کوچک سوزوکی در سیکل ترکیبی شش لیتر بنزین در هر صد کیلومتر می سوزاند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سوزوکی سیاز همانند قسمت مشخصات فنی، در قسمت امکانات نیز عملکرد قابل قبولی را مطابق با استانداردهای کلاس خود به نمایش می گذارد. این خودرو در تست تصادف موسسه NCAP آسیا شرکت کرد که منجر به کسب چهار ستاره ایمنی برای این خودرو شد. دو ایربگ به همراه سیستم های ABS، EBD، ESP و HHC (Hold Control) ویژگی های ایمنی این خودرو را تشکیل می دهند.

تجهیزات راحتی سیاز نیز شامل این موارد می باشد: سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور، سیستم صوتی با نمایشگر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه تهویه ردیف عقب، آینه های جانبی تاشو برقی، کامپیوتر سفر، رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچی، پارکینگ عقب سنسور، چراغ های مه شکن جلو و عقب و تزئینات چرمی کابین.

قیمت

قیمت سوزوکی سیاز در امارات متحده عربی از حدود ۵۲ هزار درهم شروع می شود. بنابراین قیمت تقریبی این خودرو بیش از ۷۰۰ میلیون تومان خواهد بود. البته باید به این رقم حقوق ورودی، مالیات و سایر پرداخت های قانونی را اضافه کنیم تا قیمت سدان کوچک سوزوکی به ۱.۵ میلیارد تومان برسد.

سوزوکی سیاز در این بازه قیمتی توان رقابت با سدان های قدرتمند و مجهز چینی مانند آریزو ۶ پرو یا کی ام سی جی ۷ را ندارد، رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران هیوندای اکسنت کرمان موتور است. این خودرو هم اکنون با قیمت یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان توسط این شرکت به فروش می رسد. اگر سوزوکی سیاز قیمت کمتری نسبت به هیوندای اکسنت داشته باشد، می توان به موفقیت نسبی آن در بازار امیدوار بود. کیا پگاسوس کوشا خودرو را نیز می توان رقیب سوزوکی سدان دانست که البته هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا