ارزهای دیجیتال

دور زدن تحریم‌های نفتی با استفاده از تتر توسط ونزوئلا

به گزارش ایران تحلیل:






پس از انتشار گزارش رویترز مبنی بر استفاده یک شرکت نفتی ونزوئلا از تتر برای دور زدن تحریم نفتی، ناشر این استیبل کوین بیانیه خود را منتشر کرد.



به گزارش ایران تحلیل، پس از آنکه رسانه های رویترز گزارشی مبنی بر استفاده شرکت نفت محلی ونزوئلا PDVSA از ارزهای دیجیتال از جمله تتر برای دور زدن تحریم نفتی آمریکا و صادرات نفت منتشر کردند، ناشر این استیبل کوین به سرعت به این خبر واکنش نشان داد. شرایط ناپایدار سیاسی و احتمال اعمال مجدد تحریم های آمریکا پس از یک تعلیق شش ماهه از جمله دلایلی است که این شرکت تصمیم به استفاده از تتر گرفت.

تتر چگونه به ادعای رویترز پاسخ می دهد؟

ناشر تتر استیبل کوین رسما اعلام کرده است که آدرس ها مربوط به شرکت های تحریم شده مرتبط با ونزوئلا است که سعی کرده اند از این استیبل کوین برای فروش نفت و دور زدن تحریم ها استفاده کنند. مسدود خواهد شد. سخنگوی شرکت استیبل کوین تتر گفت: این شرکت به تعلیق شرکت های تحریم شده توسط OFAC ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویتزر که به منابع آگاه و ناشناس متکی است، تحریم های آمریکا صادرات فرآورده های نفتی را با مشکل مواجه کرده است. برخی از شرکت‌های این کشور نیز از Aisable Coin Tether برای دور زدن تحریم‌ها و ناشناس نگه داشتن حدود ۲۱ میلیارد دلار فروش نفت استفاده کرده‌اند.

آیا راهی برای دور زدن تحریم نفتی با ارز دیجیتال وجود دارد؟

به گفته نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، این کشور در سال های اخیر از ارزهای دیجیتال استفاده نکرده است. اما بر اساس گزارش رویترز، PDVSA امسال تصمیم تتر مبنی بر الزام پرداخت به شکل استیبل کوین، علیرغم لغو تحریم های ایالات متحده، تتر را تقویت کرده است. علاوه بر این، این شرکت نفتی ونزوئلا به مشتریان خود اطلاع داده است که برای خرید از این شرکت باید کیف پول ارز دیجیتال برای تکمیل تراکنش داشته باشند.

از سال ۲۰۱۸، دولت ونزوئلا در حال برنامه ریزی برای جایگزینی تتر با دلار برای دور زدن تحریم ها بود، اما پروژه مربوطه ناموفق بود و در سال ۲۰۲۴ رسما لغو شد. در حال حاضر مالکیت ارزهای دیجیتال و فعالیت برخی صرافی ها در این کشور مجاز است، اما به دلیل قوانین مبارزه با فساد، مدتی است که استخراج ارز دیجیتال در ونزوئلا ممنوع شده است.

سلب مسئولیت: همانطور که برای همه روشن است، تجارت در بازارها از هر نوعی نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. این گزارش ایران تحلیل صرفاً در راستای تحلیل داده ها و اخبار مربوطه می باشد و این مجموعه هیچ گونه پیشنهادی را برای هر نوع تراکنش به خوانندگان عزیز ارائه نمی دهد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا