اقتصاد جهان

رشد 112 درصدی تجارت ایران و آمریکا از ابتدای 2024

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایران تحلیل ، اداره سرشماری آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و آمریکا در دو ماه نخست امسال بیش از دو برابر شده و به ۲۰.۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در دو ماهه سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد رشد داشته است. در ژانویه و فوریه ۲۰۲۳، کالاهایی به ارزش ۹.۶ میلیون دلار بین دو کشور مبادله شد.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در دو ماه نخست سال ۲۰۲۴ ۷۴ درصد افزایش یافته است. در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ۹.۵ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شد که این ارزش در مدت مشابه سال جاری به ۱۶.۶ میلیون دلار افزایش یافت.

واردات آمریکا از ایران نیز در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ برابر شد و به ۳.۸ میلیون دلار رسید. در دو ماهه سال قبل فقط ۰.۱ میلیون دلار کالا از ایران به آمریکا وارد شده است.

میزان مبادلات تجاری ایران و آمریکا در مقایسه با کل تجارت دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در دو ماهه سال ۲۰۲۴ در بین مقاصد صادراتی آمریکا رتبه ۱۴۸ و در بین منابع کالاهای وارداتی این کشور رتبه ۱۵۵ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در دومین ماه سال جاری به ۹.۴ درصد رسید که نسبت به بهمن ماه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است. آمریکا در این ماه ۰.۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرد که نسبت به ماه مشابه سال گذشته چهار برابر بیشتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا