فناوری

رهبر کره شمالی: ناتوانی در تامین مایحتاج اولیه مردم یک مساله سیاسی جدی است

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: رسانه دولتی پیونگ یانگ امروز (پنجشنبه) گزارش داد، رهبر کره شمالی پس از بیان اینکه کمبود مایحتاج اولیه از جمله غذا یک “مسئله سیاسی جدی” است، خواستار راه هایی برای بهبود توسعه اقتصادی شد.

به گزارش KCNA، این سخنان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حالی بیان شد که وی در جریان سخنرانی خود در نوزدهمین نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگران کره (حزب حاکم) درباره توسعه منطقه ای صحبت می کرد.

در دهه های اخیر، کره شمالی با کمبود شدید مواد غذایی، از جمله قحطی در دهه ۱۹۹۰ مواجه بوده است که اغلب به دلیل بلایای طبیعی مانند سیل که به محصولات زراعی آسیب می رساند و مشکل را بدتر می کند، ایجاد می شود. وزیر اتحاد کره جنوبی که به روابط بین دو کره می پردازد، وضعیت غذایی در کره شمالی را “هنوز بد” ارزیابی می کند.

نوشته های مشابه

رهبر کره شمالی همچنین از حزب خود خواست تا تغییرات سریعی برای ارتقای استانداردهای زندگی در سراسر کشور و کاهش شکاف بین مناطق شهری و روستایی از طریق یک سیاست جدید توسعه منطقه ای ایجاد کند. کیم این سیاست را در کنگره عالی خلق که اوایل ماه جاری برگزار شد، اعلام کرد.

کیم جونگ اون گفت: به طور کلی اقتصاد منطقه به دلیل نبود شرایط اولیه در وضعیت وحشتناکی قرار دارد و عدم تعادل شدید و شکاف های زیادی بین مناطق از نظر شرایط جغرافیایی، توان اقتصادی و شرایط زندگی وجود دارد. نباید بنشینیم و منتظر بهبود شرایط باشیم، بلکه باید شغل بیشتری ایجاد کنیم تا به وظیفه خود به خاطر مردم وفادار باشیم.

کره شمالی که تحت تحریم های شدید بین المللی به دلیل “برنامه های ممنوعه تسلیحاتی” خود قرار دارد، در طول همه گیری ویروس کرونا تحت فشار اقتصادی قرار گرفته است و تجارت محدود مرزی آن تقریباً توسط قرنطینه های خود از بین رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا