خودرو

نگاهی به خودرو آریزو 8| آریزو 8 امکاناتی فراتر از انتظار+ فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل، خودروی آریزو ۸، جدیدترین محصول این شرکت، در سگمنت SUV های سایز متوسط ​​قرار دارد. آریزو ۸ با طراحی مدرن و امکانات رفاهی و ایمنی بالا، رقیبی جدی برای خودروهای محبوب در این رده است. مانند Dignity، Fidelity و Tigo 8 Pro. آریزو ۸ دارای موتور قدرتمند ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک CVT است. فضای داخلی جادار، آریزو ۸ را به گزینه ای ایده آل برای خانواده های ایرانی تبدیل کرده است. در ادامه Arizo 8 را بررسی و معرفی کردیم.

مشخصات آریزو ۸

چری پس از معرفی کراس اوورهای لوکس و مدل های بالارده تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ پرو، لوکانو ۷، لوکانو ۸، اکستریم وی ایکس، اکستریم TXL و اکستریم ال ایکس، کلاس سدان خود را با معرفی لوکس ترین و بزرگترین خودروی نقدی ارتقا داده است. . آریزو ۸ در صدر فهرست سدان های چری قرار دارد و پس از آریزو ۶ پرو و ​​آریزو ۶ جی تی، جدیدترین خودروی پرفروش این برند چینی است که در بازار ایران عرضه شده است. این محصول نیز مانند تمامی محصولات رده بالای اتومناجر با برند فونیکس وارد بازار ایران شده و با نام فینیکس آریزو ۸ در اختیار خریداران ایرانی قرار می گیرد.

مزایا و معایب

+ طراحی مجلل

+ فضای داخلی راحت و مجلل

+ موتور قدرتمند

+ شتاب سریع

+ امکانات کامل ایمنی و راحتی

– تنه کوچک

مشخصات فنی

محصولات کراس اوور و سدان چری از مشخصات فنی یکسانی استفاده می کنند. این رویه در فونیکس آریزو ۸ ادامه یافت و سدان چینی رده بالا دارای موتور و گیربکس مشابه فینیکس تیگو ۸ پرو مکس است.

این موتور ۲ لیتری چهار سیلندر ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و آریزو ۸ را به یکی از قدرتمندترین خودروهای بازار ایران تبدیل می کند. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند و سدان چری را در ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند. حداکثر سرعت فونیکس آریزو ۸ ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. به این ترتیب ما با خودرویی روبرو هستیم، سریع ترین سدان ساخته شده که می تواند شور و شوق را در راننده برانگیزد.

با وجود موتور ۲ لیتری، مصرف سوخت ترکیبی آریزو ۸ ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و حدود یک لیتر کمتر از تیگو ۸ پرو مکس مصرف می کند که البته این رقم در شرایطی به دست می آید که بنزین با کیفیت بالا باشد. استفاده شده در موتور خودرو رسیده است.

ماشین آریزو 8

ظاهر آریزو ۸

فینیکس آریزو ۸ یک سدان خانوادگی بزرگ است. در طراحی این خودرو می توانید زبان طراحی جدیدترین محصولات چری را مشاهده کنید. البته ردپایی از طراحی جدیدترین نسل هیوندای آزرا در طراحی قطعات مختلف بدنه مانند سپرها و چراغ های جلو و حتی در فضای داخلی نیز دیده می شود.

استفاده از جلوپنجره بزرگ، چراغ های باریک و کشیده در جلوی خودرو و همچنین چراغ های عقب باریک و متصل، قطعات کرومی در قسمت های مختلف بدنه مانند کلاف های شیشه ای و … ظاهری لوکس و مدرن به این خودرو بخشیده است. . البته این عناصر را می توان در سایر محصولات چری نیز یافت.

سپرهای عقب و جلو نیز طراحی جذابی دارند. استفاده از ورودی های هوا در گوشه های سپر جلو و چهار خروجی اگزوز در عقب جلوه ای زیبا و چشمگیر به این قسمت بخشیده که با طراحی سایر قسمت های خودرو هماهنگ است.

اگر از بغل به بدنه نگاه کنیم، شیب عقب خودرو که نزدیک به لبه های جعبه است، ظاهری زیبا و به طور طبیعی اسپرت به آریزو ۸ می دهد که بیننده را به یاد محصولاتی مانند آئودی A7 و کیا استینگر.

به گفته برخی کارشناسان، طراحی این خودرو پیشرفتی از آریزو ۶ است که ابعاد بدنه آن اکنون اندکی افزایش یافته است. طراحی بیرونی آریزو ۸ را می توان قابل رقابت با همکلاسی های آسیایی و اروپایی آن دانست که نشان از پیشرفت این خودروساز در طراحی داخلی و خارجی و همچنین پیشرفت های فنی دارد.

سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و قسمت عقب سیستم چند لینکی است که سواری نرم این سدان رده بالا را تضمین می کند. البته با توجه به قدرت بالای موتور و محور محرک جلو، احتمال کم فرمانی در پیچ های تیز وجود دارد و با عرضه نسخه دو چرخ متحرک این خودرو، این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

گزینه ها و ویژگی ها

فونیکس آریزو ۸ یک خودروی لوکس و رده بالا به حساب می آید و البته فهرستی جامع از آپشن ها و امکانات برای راحتی و امنیت راننده و سرنشینان دارد. رادار نقاط کور، تعویض لاین، رانندگی بین خطوط، تصادفات جلو و عقب، سنسورهای جلو و عقب، باران و فشار باد لاستیک، ترمز کمکی و اضطراری، ۱۰ ایربگ شامل ایربگ های جانبی و جلو و زانو پرده ای جلو و عقب، دوربین برای ثبت رویدادها ، کروز کنترل هوشمند، فرمان گرم کن، گرمکن صندلی های عقب و جلو، صندلی های جلو خنک تر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و استارت خودرو از راه دور از امکانات موجود در فونیکس آریزو ۸ هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا