ورزشی

روایتی از ماجرای مسلمان شدن «مورایس» /ازدواج سرمربی سپاهان با دختر ایرانی

جدا از خونسردی و ادبی که با آن به سوالات اغلب چالش برانگیز پاسخ می دهد، یکی از ویژگی های تحسین برانگیز او علاقه به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی است. این طرز تفکر دقیقاً برعکس برخی از مربیان اروپایی است که با وجود اینکه سال ها در ایران هستند، مدام از پایین نگاه می کنند و با نیش و کنایه اظهار نظر می کنند.

بیشتر بخوانید: سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد/فیلم

اتفاقی که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی از نزدیکان این مربی، اتفاق عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. داستانی که کمتر درباره آن صحبت می شود.

قبل از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی به حالتی شبیه بیهوشی و کما رفت و پس از بهبودی، نگاهش به زندگی به کلی تغییر کرده است.

من می خواهم مسلمان شوم

اما چیزی که باعث تعجب مدیران باشگاه سپاهان شد این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرد و گفت: می خواهم مسلمان شوم از کجا شروع کنم؟

برای راهنمایی این مربی پرتغالی ابتدا از طریق معاونت فرهنگی باشگاه سپاهان مسائل مربوط به عرف، شرع و شریعت در ایران و دین مبین اسلام برای وی تشریح شد و بلافاصله مقدمات شرعی برای مسلمان شدن موریس فراهم شد. . وی همچنین در حضور یکی از علما شهادتین را به زبان جاری ساخت و اسلام آورد و شیعه شد.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با دانش کامل زبان انگلیسی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی دینی و پاسخگویی به سوالات موریس را بر عهده داشته است.

ازدواج با یک دختر ایرانی

مدت ها زمزمه ازدواج قریب الوقوع خوزه مورایس با یک بانوی ایرانی شنیده می شد. موضوعی که با انتشار خبر مسلمان شدن وی بیشتر مطرح شد و رسانه ها نیز در این باره صحبت کردند.
در همین راستا گفته می شود مسائل شرعی ازدواج موریس با همسر ایرانی اش انجام شده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا