اخبار اقتصاد ایران

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است :: ایران تحلیل

مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با عملیاتی شدن قبض الکترونیکی این بانک به عنوان اولین قبض الکترونیکی در شبکه بانکی کشور، آمادگی خود را برای تامین مالی غیرنقدی حوزه تولید از طریق ابزارهای نوین زنجیره تامین اعلام کرد.

به گزارش ایران تحلیل، مدیرعامل بانک صادرات ایران همزمان با عملیاتی شدن برات الکترونیکی این بانک به عنوان اولین بارنامه الکترونیکی در ایران، آمادگی خود را برای تامین مالی غیرنقدی بخش تولید از طریق ابزارهای نوین زنجیره تامین اعلام کرد. شبکه بانکی کشور

محسن سیفی در حاشیه رونمایی از اولین قبض الکترونیکی کشور توسط این بانک که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران ارشد این وزارتخانه، معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی برگزار شد. خزانه داری کل کشور، نمایندگان قوه قضائیه، مدیران عامل بانک ها، مدیران ارشد بانک صادرات ایران و اصحاب رسانه با تشریح توانمندی های جدید بانک صادرات ایران در تالار جهاد اقتصادی ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. وی در زمینه تکمیل بسته تامین مالی غیرنقدی، آمادگی خود را برای حمایت از بخش های مختلف تولیدی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که امروز در بانک صادرات ایران به عنوان اولین بانک موفق شدیم بسته اسناد تجاری را تکمیل و از آنها برای تامین مالی زنجیره تامین در بخش تولید استفاده کنیم، افزود: در سال هایی که تامین مالی نقدی در سیستم بانکی کشور اشباع شده و در عین حال بانک ها موظف به تامین مالی بخش های مختلف تولیدی هستند، بانک صادرات ایران با استفاده از ابزارهای تامین مالی غیرنقدی مختلف از تولید حمایت خواهد کرد و برات الکترونیکی نقش مهمی در این ماموریت ایفا خواهد کرد.

وی افزود: امروز بانک صادرات ایران بسته کاملی برای تامین مالی زنجیره تولید به همراه چک الکترونیکی (CHEKNO) و سفته الکترونیکی و همچنین سامانه تایید الکترونیکی دارایی (SET) ارائه کرده است.

سیفی تعداد چک های صادر شده را بیش از ۴ میلیون برگ و بیش از ۹۰ هزار سفته الکترونیکی در بانک صادرات ایران صادر کرد و افزود: با اجرای برات الکترونیکی که حداقل سررسید آن یک ماهه و حداکثر آن است. ۱۲ ماه زنجیره کامل ابزار تامین مالی غیرنقدی در بانک صادرات ایران ارائه شده است که در خدمت شبکه تولید کشور خواهد بود.

بانک صادرات ایران پیشرو در اجرای قبوض الکترونیکی سپامی است

اولین صرافی الکترونیکی سپمی با هدف ارائه خدمتی جدید، تسهیل و تسریع در زمینه عدم پرداخت پول توسط بانک صادرات ایران منتشر شد و این ابزار جدید در اختیار فعالان اقتصادی و تولیدی قرار گرفت.

این محصول خدمات جدید بانک صادرات ایران برای تامین مالی زنجیره تامین واحدهای تولیدی است و علاوه بر چکنو یکی دیگر از خدمات مشتریان این بانک به ویژه بنگاه های اقتصادی و تولیدی می باشد.

3R7A5980.JPG

بانک صادرات ایران به عنوان اولین بانک کشور با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی با اجرای طرح قبض الکترونیکی خدمات جدیدی را برای تسریع پرداخت های آنی در سیستم بانکی کشور ارائه کرد. و در اولین گام پس از دریافت کد سپم از بانک مرکزی و ارسال درخواست صرافی به وزارت امور اقتصادی و دارایی، اولین قبض الکترونیکی سیستم بانکی کشور با شناسه کل کشور خزانه و شناسه سپام بانک مرکزی با امضای بانک صادرات ایران به عنوان برات صادر شد.

بانک صادرات ایران پس از عملیاتی سازی اولین چک مطمئن الکترونیکی به نام «چکنو» پیشرو در صدور و استفاده از برات الکترونیکی است.

به این ترتیب واحدهای تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، شبکه فروش و عرضه‌کنندگان می‌توانند با رونمایی از این محصول توسط متولیان سیاست‌گذاری، از این خدمات در بانک صادرات ایران استفاده کنند.

صورتحساب الکترونیکی به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی زنجیره تامین و بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات تامین مالی زنجیره تامین توسط موسسات اعتباری طراحی شده و نحوه اجرای آن پس از تایید کمیسیون اعتبار به تصویب هیات عامل بانک مرکزی رسیده است. . این سند تجاری الکترونیکی دارای کلیه ویژگی های مندرج در ماده ۲۲۳ قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیک می باشد.

برات الکترونیکی غیر کاغذی با سررسید حداقل یک ماهه و حداکثر یکساله به درخواست صادرکننده قبض (شرکت خریدار) به صورت نقدی یا حواله بانکی برای دارنده قبض (شرکت فروشنده) صادر می شود. ) از طریق سامانه برات و شناسه منحصر به فرد آن در سامانه سپام ثبت می شود و بانک بر اساس طلبکار برات (شرکت خریدار) برات الکترونیکی را می پذیرد و کل مبلغ را در سررسید پرداخت می کند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا