اخبار اقتصاد ایران

چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف گردد

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه چای سالانه اکنون به تهدیدی برای استان تبدیل شده است، تصریح کرد: چای سالانه باید مشخص شود و دغدغه کشاورزان و کارخانه های چای رفع شود.

ایران تحلیل رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه چای شمال با حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت است، گفت: دولت ۲۵ درصد قیمت مصوب را برای کمک به چایکاران پرداخت می کند تا با حمایت از این صنعت بتوانیم شاهد افزایش تولید چای در کشور هستیم.»

حجت الاسلام صادقی نیارکی با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مدظله العالی به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به چای اختصاص دارد. باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در جهت افزایش تولید چای انجام شود.

رئیس شورای قضایی استان یکی از مشکلات استان را بحث چای سالانه دانست و تصریح کرد: چای گیلان همیشه در سبد غذایی خانواده های ایرانی بوده و موضوع چای سالانه نباید باعث نامگذاری شود. و مارک چای گیلان کدر شود.

وی حل مشکل چای صنعتوی را منوط به برنامه ریزی و اتخاذ روش های منطقی و منطقی دانست و افزود: اراده همه مسئولان این است که بدون عجله و با کمک دولت، بخش خصوصی و دولتی این مشکل را حل کنند.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه چای کهنه تهدیدی برای استان شده است، گفت: چای کهنه باید مشخص شود و دغدغه کشاورزان و کارخانه های چای رفع شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف و حذف چای یکساله از انبارها باید با احتیاط انجام شود و چای های سالانه گذشته از تاریخ مصرف در صورت صرفه اقتصادی و در غیر این صورت از بین می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا