اخبار اقتصاد ایران

رویکرد تبعیض آمیز و ناراحت کننده دولت در خصوص افزایش حقوق کارگران

چرا به افزایش حداقل حقوق بگیران دولتی اشاره نمی کنید؟

در حالی که قرار است حقوق حداقل حقوق بگیران دولتی ۴۰ درصد افزایش یابد، وزیر کار پیشنهاد افزایش ۲۲ درصدی حقوق همه کارگران را داده است.

ایران تحلیل به نقل از تسنیم، چندی پیش بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تغییرات مربوط به حقوق کارکنان دولت در بودجه سال آینده گفت: حداقل دستمزد استخدامی از افزایش یافته است. ۷ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان. است.

با توجه به این عدد می توان گفت حداقل حقوق کارکنان دولت ۴۰ درصد افزایش می یابد. با وجود افزایش این رقم در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده، شاهد هستیم که بحث های جدی در خصوص افزایش حقوق حدود ۲۰ درصدی کارگران صورت گرفته است.

در حال حاضر حداکثر تعداد پیشنهادی برای افزایش حداقل حقوق کارگران ۲۵ تا ۲۷ درصد است. این در حالی است که شرایط کاری و مشکلات کارگران گاهی بیشتر از کارمندان دولت است. با وجود این شرایط و افزایش ۴۰ درصدی حقوق حداقل حقوق بگیران دولت، صولت مرتضوی وزیر کار پیشنهاد افزایش ۲۲ درصدی حقوق کارگران را داد.

وزیر کار اعلام کرده است که برای کارگران باید به اندازه کارمندان به اضافه ۲ درصد افزایش حقوق در نظر بگیریم. قانون مرکز آمار ایران را به عنوان مرجع تعیین کرده است اما هیچ کدام از شما نمایندگان کارگری آن را قبول ندارید. هر چه دولت برای کارمندان تعیین کرده، ۲ درصد برای سختی کار با همین ساعت کار برای دستمزد کارگران در نظر بگیریم، دقیقا قانون همین است. است!

در این اظهارات اما هیچ اشاره ای به حداقل حقوق کارکنان دولت نشده است و رقم ۲۲ درصدی که وزیر کار عنوان کرده مربوط به افزایش میانگین حقوق همه کارکنان دولت است نه حداقل حقوق بگیران. لازم به ذکر است که بسیاری از کارگران شامل حداقل دستمزدها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا