محیط زیست

سامانه بارش‌زا بهاری در راه اصفهان / هوا ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی خروجی مدل های هواشناسی حاکی از فعالیت سامانه ناپایدار امروز بر فراز استان است که به تدریج از آن خارج می شود.

وی افزود: بر این اساس تا اواسط هفته آینده جوی پایدار بر استان حاکم خواهد بود، از این رو نحوه عملکرد سامانه امروز ابری، گاهی مه آلود، وزش باد وزش لحظه ای، بارش باران، رگبار بهاری و احتمال رعد و برق است. و رعد و برق در مناطق مستعد. تگرگ و استرس دما.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: اوج فعالیت سامانه تا بعدازظهر است و در شمال و شرق و تا حدودی در جنوب استان خطرات را به دنبال دارد. این سیستم با طغیان جاده ها، سیلاب های محلی و به ویژه طغیان فصلی رودخانه ها همراه است. در شمال و شرق استان است.

وی در خصوص صدور اخطاریه نارنجی رنگ با ورود سامانه همرفتی، بارش باران، وزش باد و رعد و برق از بعدازظهر دوشنبه تا پایان امروز در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با رگبار، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و طوفان لحظه ای و کاهش نسبی دما. خواهد بود.

امینی با اشاره به فعالیت سامانه مذکور در تمامی مناطق استان به ویژه اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوروبیابانکدهاقان، فلورجان، شهرضا، لنجان (زرین شهر)، نایین، نطنز، نسخه و اصفهان، گفت: جاری شدن آب و اختلال در تردد، لغزش گردنه ها و معابر کوهستانی، آبگرفتگی معابر، طغیان مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی، تنش دمایی در سالن های دامداری، مرغداری ها و گلخانه ها، باغات و مزارع، احتمال ریزش. از ارتفاع ، اجسام و سقوط درختان کهنسال یکی از خطرات این سیستم است.

وی بیان کرد: تجمیع انواع سازه ها، عدم صعود به ارتفاعات، کوهنوردی و گردشگری، عدم توقف در بستر رودخانه ها و حاشیه رودخانه ها، حفاظت از محصولات کشاورزی، هرگونه اقدام پیشگیرانه دیگر در خصوص فصل بارندگی، اقدامات لازم توسط مسئولان برای لایروبی و تمیز کردن. مدیریت کانال و راه، مدیریت کوچ عشایر و صنعت کشاورزی توصیه می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص هشدار تراز زرد با ورود سامانه همرفتی، بارش باران، وزش باد و رعد و برق به استان از بعدازظهر دوشنبه تا پایان امروز، افزود: : کلیه مناطق استان به ویژه اصفهان، اردستان، آران و بیدگل، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، زواره، فرودگاه اصفهان، فریدونشهرفولاد مبارکه کاشان کبوترآبادکوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میمه، نایین، نطنز، نجف آباد، نطنز، نسخه تحت تأثیر این سیستم است.

وی به چندین مورد آبگرفتگی در معابر اصلی اشاره کرد خوروبیابانکزواره، خوانسار، نایین، اردستان و مناطق شرقی و شمالی استان طی بارندگی های اخیر گفت: با خروج تدریجی این سامانه از استان دمای هوا کاهش می یابد.

امینی با بیان اینکه حداکثر دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق به ویژه نواحی شرقی و شمالی استان سه تا پنج درجه کاهش می یابد، حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان را ۲۰ درجه سانتی گراد عنوان کرد. در گرم ترین ساعات امروز و حداقل فردا صبح خواهد بود. به ۱۰ درجه سانتیگراد می رسد.

وی از ورود سامانه جدید بارشی بهاره طی هفته آینده به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۲۰ درجه سانتی گراد و خوانسار با دمای ۴ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا