ورزشی

ستاره ایرانی نیمه نهایی آسیا: علیرضا فغانی

دیدار برگشت یوکوهاما مارینوس ژاپن و اولسان اچ دی کره جنوبی در توکیو پس از پیروزی یک بر صفر کره ای ها در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرق از حساسیت خاصی برخوردار بود که با داور علیرضا فغانی.

این دیدار با نتیجه ۳ بر ۲ به سود میزبان ژاپنی به پایان رسید تا دو تیم ۳ بر ۳ مساوی کنند. در دو وقت اضافه پیگیری شد تا ضربات مرگبار یا به اصطلاح پنجاه و پنجاه پنالتی تیم صعود کننده به فینال و حریف العین امارات مشخص شود.

نکته جالب اینکه این دیدار ۱۲۰ دقیقه طول نکشید و دو تیم ۱۴۰ دقیقه بازی کردند چرا که علیرضا فغانی در چهار ساعت معمول ۴۵ دقیقه و ۱۵ دقیقه دو ضرب هفت دقیقه، یکی سه دقیقه و یک دقیقه را محاسبه کرد. .

نکته دیگر اینکه این بازی غم انگیز به مدت ۱۴۰ دقیقه زیر بارندگی شدید برگزار شد و علیرضا فغانی با ۱۶ کیلومتر دوندگی و نزدیک بودن به تمام صحنه ها و هر جا توپی بود بار دیگر در سنین بالا آمادگی خود را نشان داد. ۴۶ تا دوباره کم کم. برای تحقق رویای داوری فینال جام جهانی ۲۰۲۶.

از سوی دیگر شاهکار فغانی در این دیدار بار دیگر او را در دنیای فوتبال به شهرت رساند، اخراج میزبان با کارت قرمز مستقیم در حالی که تیم ژاپن ۳-۱ مقابل حریف کره ای و در مجموع دو بازی انجام شد. ۳-۲ در دقیقه ۳۹ که کره ای ها صاحب یک ضربه پنالتی شده بودند، شجاعت می خواست که این داور ایرانی الاصل نشان داده در هر بازی ممکن به راحتی از عهده آن بر می آید.

علت اخراج کامیجیما ژاپنی را علیرضا فغانی در لحظه خطای پنالتی این بازیکن در موقعیت پنالتی آشکار اعلام کرد و طبق قانون پنالتی کارت قرمز مستقیم اعلام شد.

فغانی در ۱۴۰ دقیقه بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا تنها سه بار از کارت خود استفاده کرد که کارت قرمز مستقیم به بازیکن میزبان و دو کارت زرد به مربیان نیمکت نشین این تیم بود. تیم ژاپنی که در ضربات پنالتی به فینال ۲۰۲۴ راه یافت. باشگاه های قاره کهن تاسیس خواهند شد.

همچنین علیرضا فغانی در این دیدار سه گل را به درستی مردود اعلام کرد و یک بار هم به دلیل عملکرد دستیارش در عدم تشخیص آفساید از VAR کمک گرفت.

علیرضا فغانی که در این بازی مهیج و حساس عملکرد بسیار خوبی از نگاه کارشناسان به نمایش گذاشت، دیدار مهم دو تیم ملبورن سیتی و وسترن سیتی در استرالیا را در روز شنبه از هفته پایانی مسابقات سوت خواهد زد. لیگ کشور تا مسابقات داخلی این کشور. پس از این بازی، کشور با شش تیم برتر مرحله نهایی ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا