خودرو

پیش بینی قیمت خودرو برای هفته آینده


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش ایران تحلیل: امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی بازار خودرو از ابتدای روز تاکنون هیچ تغییری نداشته است. اما هفته گذشته بازار خودرو نوسانات کمی داشت و بیشتر خودروها فقط اندکی کاهش یافتند.

دلار که محرک اصلی بازار خودرو محسوب می شود، هفته گذشته اندکی کاهش یافت که منجر به کاهش جزئی قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی شد.

قیمت خودروهای داخلی

کوییک Geared S با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان ترین هاچ بک های بازار داخلی است که نسبت به شنبه هفته جاری چهار میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۴۴۱ میلیون تومان رسید.

شاهین جی با مدل ۱۴۰۳ سدان لوکس شرکت سایپا افت قیمت نسبتا شدیدی را نسبت به ابتدای هفته به ثبت رساند. این خودرو ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و ۷۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

بنزین سمند سورن پلاس یکی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران خودرو است که در کمال تعجب شاهد افزایش قیمت بود. این خودرو طی یک هفته با افزایش ۱۵ میلیون تومانی به قیمت ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی از پرطرفدارترین محصولات بازار داخلی محسوب می شود که در نهایت پس از افت شدید در طول هفته با همان نرخ ۸۸۶ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت خودروهای مونتاژ شده

جک J4 آپشنال ارزان ترین خودروی مونتاژی کرمان موتور است که از روز شنبه آغاز معاملات ۳۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۷۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

MVM

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب ترین محصولات کرمان موتور است. این کراس اوور از ابتدای هفته ۱۰ میلیون تومان کاهش را به ثبت رساند و با قیمت ۱.۷ میلیارد تومان خرید و فروش می شود.

Fidelity Prime New 5 نفره یکی از محبوب ترین کراس اوورها است بهمن این محصول نیز مانند سایر خودروهای بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان شده و هفته گذشته یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان فروخته شد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری کارشناس بازار خودرو گفت: کاهش شدید نرخ ارز و شرایط نسبتاً ناپایدار اقتصادی باعث شد بسیاری از مصرف کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه گذاری در بازار خودرو بودند از خرید خودرو خودداری کنند. اگرچه نرخ ارز و در نتیجه قیمت خودرو افزایش یافته است، اما بهبودی در بازار دیده نمی شود.

وی افزود: به نظر می رسد این رکود ادامه داشته باشد و می توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده بازار سرمایه گذاری نخواهد بود. زیرا سرمایه گذاران متوجه شدند که بازار خودرو فرصت سرمایه گذاری خوبی نیست. به نظر می رسد هفته آینده رکودی که در بالا توضیح داده شد همچنان ادامه داشته باشد و تنها خودروسازان می توانند با معرفی فروش اقساطی خریداران را جذب کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا