اقتصاد جهان

سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، سهام تسلا به نقل از راشاتودی، پس از گزارش هایی مبنی بر موافقت ایلان ماسک، رئیس تسلا، با همکاری با غول فناوری چینی بایدو برای کار بر روی ویژگی های نقشه برداری و ناوبری برای پشتیبانی از فناوری خودروهای خودران، افزایش یافت.

سهام تسلا در معاملات پیش از بازار ایالات متحده در روز دوشنبه نزدیک به ۱۴ درصد افزایش یافت، در حالی که بایدو در هنگ کنگ بیش از ۵.۵ درصد افزایش یافت.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، بایدو، سازنده اصلی موتور جستجوی اینترنتی چین، با اعطای حق استفاده از مجوز نقشه برداری برای جمع آوری داده ها در جاده های چین به شرکت سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی تسلا، موافقت کرده است.

این منابع تاکید کردند که این توافق آخرین موانع قانونی را برای راه اندازی سیستم رانندگی کاملاً خودمختار تسلا (FSD)، آخرین نسخه فناوری Autopilot، برطرف می کند.

این میلیاردر آمریکایی روز یکشنبه به چین سفر کرد و در آنجا با نخست وزیر لی کیانگ گفتگو کرد. طبق گزارش رسانه ها، ماسک در جریان مذاکرات خود به دنبال مجوز برای انتشار نرم افزار FSD در چین و همچنین مجوز انتقال داده به خارج از کشور بود.

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات چینی مجوزی موقت برای راه اندازی سرویس کمک راننده تسلا در این کشور اعطا کرده اند.

این منابع همچنین به بلومبرگ گفتند که تسلا همچنین توانسته الزامات مربوط به امنیت داده ها و مسائل مربوط به حریم خصوصی را برآورده کند.

قانون چین خودروسازان را ملزم به دریافت مجوز نقشه برداری برای شروع توزیع سیستم های خودران در جاده های عمومی می کند.

شرکت های خارجی برای دریافت مجوز باید با شرکت های فناوری داخلی همکاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا