محیط زیست

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۲۱ بهمن + آخرین وضعیت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، وضعیت آب و هوای اصفهان امروز _شنبه ۲۱ بهمن ماه_ به شرح زیر است:

سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز در ساعت منتهی به ساعت ۱۶:۰۰ در شرایط هوای سالم با شاخص ۹۹ ثبت شده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های احمدآباد با شاخص ناسالم ۱۱۹ (نارنجی)، خرازی با شاخص ۷۵ و استانداری اصفهان با شاخص ۹۵ در حالت سالم (زرد).

امروز نیز بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهرداری اصفهان در ایستگاه های سپاهانشهر با شاخص ناسالم ۱۵۵ (قرمز)، الگیناب با شاخص ۱۰۵، دانشگاه فناوری با شاخص ۱۱۵، کاوه با شاخص ۱۱۳، کردآباد با شاخص ۱۳۷ ناسالم (نارنجی)، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۹۰، پارک زمزم با شاخص ۸۴، رهنان با شاخص ۸۵، زینبیه با شاخص ۸۸، فرشادی با شاخص ۷۲، فیض با شاخص ۸۸، میرزاطاهر با شاخص ۸۴ و ولدان با شاخص ۷۹ در هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در حوزه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به جز شهر اصفهان، خمینی شهر، سجزی، شاهین شهر و کجاورستان شاخص کیفیت هوا است کجاورستان شاخص ناسالم ۱۰۷ (نارنجی)، سجزی با شاخص ۷۸، شاهین شهر با شاخص سالم ۵۵ (زرد) و خمینی شهر با شاخص پاک ۲۸ (سبز).

ایستگاه های رودکی، پروین، س جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، مبارکه، نجف آباد، دولت آباد، مبارکه و زرین شهر فعال نیستند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حد مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا