فناوری

شرکت صاحب تیک‌تاک در چین می‌گوید برنامه‌ای برای فروش این اپلیکیشن ندارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بی‌بی‌سی: Bytedance، شرکت مادر اپلیکیشن چینی TikTok، پس از تصویب قانونی در ایالات متحده برای مجبور کردن آنها به فروش این برنامه بسیار محبوب یا ممنوعیت در آمریکا، اعلام کرد که قصد فروش تیک‌تاک را ندارد.

این شرکت در حساب رسمی خود در توییتر، یکی دیگر از پلتفرم های شبکه اجتماعی که زیرمجموعه ByteDance است، نوشت: «ByteDance هیچ برنامه ای برای فروش TikTok ندارد.

اوایل این هفته، TikTok اعلام کرد که این قانون “غیرقانونی” ایالات متحده را در دادگاه به چالش خواهد کشید.

بیانیه ByteDance پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر بررسی گزینه‌هایی برای فروش TikTok بدون الگوریتمی که آن را تقویت می‌کند، منتشر شد.

شرکت مادر TikTok گفت: “گزارش های رسانه های خارجی مبنی بر اینکه ByteDance در حال فروش TikTok است صحت ندارد.”

قطعنامه کنگره آمریکا مبنی بر اجبار تیک تاک به فروش یا ممنوعیت آن نیز روز چهارشنبه به امضای جو بایدن رئیس جمهور این کشور رسید.

این قانون در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه TikTok ممکن است داده های کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک بگذارد به تصویب رسید.

ادعایی که تیک توک همیشه آن را رد کرده است.

با وجود تصویب این قانون و در صورت عدم فروش، TikTok با ممنوعیت فوری در ایالات متحده مواجه نمی شود.

قانون جدید به ByteDance، مالک اصلی TikTok، نه ماه فرصت می‌دهد تا این اپلیکیشن را بفروشد و سه ماه دیگر پس از آن قبل از ممنوعیت احتمالی.

این بدان معناست که مهلت فروش TikTok حدود سال ۲۰۲۵ خواهد بود، پس از روی کار آمدن برنده ایران تحلیلات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا