اخبار اقتصاد ایران

صنایع گیلان را برق گرفت | افزایش غیرمنطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: افزایش غیرمنطقی و غیر کارشناسی بیش از ۹۰۰ درصدی تعرفه برق با شعار سال همخوانی ندارد.

ایران تحلیل تیمور پورحیدری در جلسه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به مقوله تعیین سقف ارزی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای صنعتی موجود که نیاز به منابع ارزی برای خرید خام دارند. مواد به ویژه افزایش میزان تولید در اجرای طرح توسعه با چالش جدی مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه واحدهای نوساز به دلیل نداشتن سابقه فعالیت ارزی با چالش مواجه هستند، تصریح کرد: در این زمینه، وزارت حراست با پیگیری های مستمر و الزام ثبت طرح های تولیدی توسط واحدهای صنعتی، تمرکز خود را بر این موضوع دارد. متولیان ارزی بخش تولید و بازرگانان مرتبط با شرکت های تولیدی. داده شده.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان به تشریح نوبت دریافت ارز در بانک مرکزی که طولانی و تا دو ماه به طول می انجامد افزود: برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت به تسهیلات مناسب با دوره بازپرداخت بیش از ۲ سال

وی افزود: شنیده ها حاکی از آن است که سود تسهیلات بانکی به ۳۱ تا ۳۹ درصد افزایش می یابد و بانک ها هم اکنون به صورت غیر رسمی به مشتریان اعلام می کنند که می توانند تسهیلات بدهند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۴۰ طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا در انتظار دریافت تسهیلات بانکی مناسب برای تکمیل طرح های خود و بهره برداری و به کارگیری آنها هستند، گفت: ابلاغ فوری تسهیلات جدید می تواند موثر و کمک کننده باشد. برای رسیدن به اهداف شعار سال.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با ابراز تأسف از اینکه تولید و صنعت گیلان در ابتدای سال؛ دچار حادثه برق گرفتگی شدید شد، افزود: افزایش بیش از ۹۰۰ درصدی غیرمنطقی و غیرکارشناسی تعرفه برق با شعار سال همخوانی ندارد و کارخانه ها را با چالش اساسی مواجه می کند.

وی با تشریح وضعیت کارخانجات در پی افزایش تعرفه ها ادامه داد: کارخانه آرد که ماهیانه ۳۸ میلیون برای برق پرداخت می کرد اکنون باید ۴۸۰ میلیون پرداخت کند در غیر این صورت برق قطع می شود، بنابراین طبیعتا آرد گران است و مصرف نهایی نان، کلوچه، کیک و صنایع وابسته به آن نیز گران است.

پورحیدری افزود: با وجود چالش قطع و زمان بندی مصرف برق صنایع در ایام گرم سال، افزایش تعرفه تحت عنوان ترانزیت نیز عامل قطعی برق در فصل گرما است که واقعا برای جامعه بزرگ صنعتی ما دردناک است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه مشکل کمبود زمین صنعتی به ویژه در مرکز استان حل نشده است، تصریح کرد: امور اراضی و منابع طبیعی استان باید نکات و نکاتی را اعلام کند. مناطق برای ایجاد شهرک های صنعتی جدید.

پورحیدری با اشاره به لزوم تخصیص تسهیلات جدید به مشاغل خرد و تولید صنفی که تاکنون اتفاق نیفتاده است، افزود: بیش از ۱۷ هزار واحد تولیدی صنفی در حاشیه و داخل شهر استان در قالب کارگاهی مشغول به کار هستند. اما راه اعطای تسهیلات به آنها روشن است. و در قالب کارگروه رونق تولید دیده نشده اند.

وی افزود: موضوع تامین زمین مناسب برای احداث میدان میوه و تره بار مطلوب با ویژگی هایی مانند پارکینگ، بازار خرده فروشی، فروشگاه های بزرگ توزیع کننده اقلام اساسی، انبار، سردخانه علیرغم تصویب مقررات بازار و برگزاری. جلسه ای در حوزه معاونت امور عمرانی. همچنان مشکل اصلی تامین زمین مناسب برای احداث این زیرساخت مهم تجاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا