اقتصاد جهان

فروریختن پل در آمریکا زنجیره تامین را مختل کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، ریزش پل «فرانسیس اسکات کی» در شهر بالتیمور آمریکا که مسیرهای اقیانوس اطلس را به بندر اصلی این شهر قطع کرد، اختلالات شدیدی در حمل و نقل و عرضه آن کشور ایجاد کرد. زنجیره ای و ممکن است اثر دومینو داشته باشد زنجیره های تامین جهانی دارند.

این پل چهار بانده روز سه شنبه پس از برخورد یک کشتی کانتینری با پرچم سنگاپور، بخشی از ناوگان کشتیرانی مرسک، غول دانمارکی، فروریخت.

در نتیجه این حادثه، بخش بزرگی از پل ۱.۶ مایلی (۲.۶ کیلومتری) به رودخانه پاتاپسکو سقوط کرد و چندین وسیله نقلیه تقریباً ۱۸۰ فوت (۵۵ متر) در آب فرو رفتند و چندین نفر کشته شدند.

پل فرانسیس اسکات کی که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شد، بر روی رودخانه پاتاپسکو قرار دارد و تنها گذرگاهی است که نهمین بندر تجاری بزرگ آمریکا را به اقیانوس اطلس متصل می کند. بندر بالتیمور شلوغ ترین بندر دریایی کشور برای صادرات وسایل نقلیه است.

به گفته وس مور، فرماندار مریلند، هیچ بندر دیگری در این کشور بیشتر از بالتیمور خودرو وارد نمی کند و سالانه بیش از ۸۵۰۰۰۰ خودرو و کامیون سبک تردد می کنند. قطعات مورد استفاده در مونتاژ خودروها نیز از این بندر یا از روی پل عبور می کنند.

این بندر که مرکز اصلی حمل و نقل در سواحل شرقی است، ترانزیت مقدار قابل توجهی زغال سنگ را نیز انجام می دهد.

داده های S&P Global نشان می دهد که تأسیسات بندری در اکثر صادرات زغال سنگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ در رتبه دوم قرار گرفتند.

بر اساس گزارش ها، ۱۰ کشتی در این بندر گیر افتاده اند زیرا پل فروریخته تنها راه ورودی و خروجی این بندر است. همچنین ۳۰ کشتی باری کوچک، یدک کش و شناورهای دیگر در این بندر وجود دارد. نزدیک به ۴۰ کشتی عازم بالتیمور نیز مجبور شدند مسیر خود را تغییر دهند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، با اشاره به نگرانی ها در مورد حمل و نقل و تجارت های مرتبط با بندر، تاکید کرد که این پل برای اقتصاد کشور بسیار مهم است.

او توضیح داد که بندر بالتیمور تقریباً ۱۵۰۰۰ شغل را پشتیبانی می کند و روزانه بیش از ۳۰۰۰۰ وسیله نقلیه روی پل بندر تردد می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا