محیط زیست

فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها در اصفهان/دمای هوا تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از فعالیت سامانه ناپایدار بر فراز استان تا فردا است.

وی افزود: بر این اساس نحوه عملکرد این سامانه ابری، مه آلود و کاهش دید، گاهی وزش باد شدید، برف و باران در مناطق غرب، جنوب و شمال استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در بقیه استان به ویژه نیمه جنوبی و شرقی استان پدیده غالب وزش باد شدید و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی درباره هشدار تراز زرد هواشناسی اصفهان با پیش بینی کاهش نسبی دما و یخبندان در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواخر وقت فردا و تا اوایل سه شنبه دهم آغاز می شود. بهمن در مناطق مستعد ادامه دارد.

کاهش دمای هوا تا ۱۰ درجه در استان اصفهان

حاجی بابایی با اشاره به کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و یخبندان در استان گفت: این پدیده تمامی مناطق استان به ویژه نواحی غربی و جنوبی و ارتفاعات شمالی، اصفهان، آران و بیدگل، اردستان را درگیر کرده است. اسلام آباد، موگویی، انارک بادرود، بویین. میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن، داران، دهاقان، دهق، برخوار، دولت آباد، لنجان، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فلورجان، کاشان، کبوترآباد، گلپایهرین، گلپایهرین، کاشان. شامل مبارکه، مهاباد، انتخورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز و ورزنه است.

وی آسیب به صنعت کشاورزی، باغات و مزارع، افزایش حامل های انرژی، لغزندگی سطح معابر و معابر عمومی را از خطرات سامانه مذکور دانست و اظهار داشت: مدیریت مصرف حامل های انرژی، کنترل دمای گلخانه ها و گلخانه ها، پیشگیری از سرمازدگی. محصولات کشاورزی اقدامات پیشگیرانه هستند. توصیه شده.

اخطار نارنجی و زرد با فعالیت ناپایدار سامانه تا فردا

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص هشدار نارنجی و زرد با فعالیت سامانه ناپایدار از روز جمعه تا پایان ساعات اولیه روز یکشنبه هشتم بهمن وی در استان افزود: فعالیت این سامانه با بارش باران و برف، وزش باد نسبتا شدید، وزش بادهای لحظه ای و غبار محلی، مه، کاهش دید و افت دما همراه است.

وی ادامه داد: در این مدت شهرهای فریدونشهر، اسلام آباد، موگویی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، گپایگان، شاهین شهر و میمه، دهاقان و اصفهان تحت تاثیر فعالیت سامانه مذکور قرار دارند.

حاجی بابایی افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری و استانی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه های موقت، انجام اقدامات لازم در صنعت کشاورزی، مدیریت عشایر، آماده سازی لازم راه، مجهز به تجهیزات زمستانی، پرهیز از سفر در شب به دلیل مه توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری به استان چهارمحال و بختیاری خودداری کنید.

فریدونشهر رکورددار بیشترین بارندگی در اصفهان است

وی با اشاره به اینکه فریدونشهر در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲.۲ میلی متر بارندگی را در استان اصفهان به ثبت رساند، تصریح کرد: سمیرم با ۱۸.۸، اسلام آباد موگویی با ۱۷.۸، پادنای عالیه با ۱۳.۶ و ورزنه. به ترتیب ۱۲.۳ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را در این مدت ثبت کرد.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن اشاره به گزارش بارش باران و برف طی شبانه روز گذشته در اکثر مناطق استان گفت: فعالیت این سامانه امروز و فردا به ویژه بارش پراکنده برف در غرب و جنوب استان و ابر و مه در سایر مناطق ادامه دارد.

وی گفت: بیشترین میانگین بارش برف و باران تا ظهر روز جمعه ششم است بهمن در شهرستان سمیرم با ۱۹.۵ میلی متر ثبت شد، وی گفت: در این مدت ایستگاه های پادنا علیا با ۱۵.۵ میلی متر، ورزنه با ۴.۶ میلی متر، شهرضا با ۴ میلی متر، دهاقان با ۳.۸ میلی متر، اسلام آباد موگویی از شهرستان فریدونشهر با ۳.۲ میلی متر، مبارکه ۲.۴ میلی متر، کبوترآباد ۲.۵ میلی متر، زرین شهر ۱.۹ میلی متر، کهپایه ۱ میلی متر، فریدون شهر ۲ دهم میلی متر و چادگان ۱۰ میلی متر.

حاجی بابایی با بیان اینکه میانگین دمای هوا در مناطق غربی بین دو تا سه درجه کاهش و مابقی مناطق یک تا دو درجه افزایش می یابد، افزود: حداکثر دمای هوا در کلانشهر اصفهان در گرمترین هوا ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. ساعت امروز و کمینه دما فردا صبح شش درجه سانتیگراد خواهد بود. می رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۸ درجه سانتیگراد، بویین میاندشت با دمای ۹- درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا